Facebook bez väčších ovácií spustil na niektorých vybraných trhoch novú aplikáciu s názvom Lasso, ktorá je dostupná pre obe najpoužívanejšie mobilné platformy. Cieľovou skupinou aplikácie sú hlavne dospievajúci užívatelia, ktorí bežný Facebook už tak intenzívne nevyužívajú.
Lasso si u nás zatiaľ oficiálne nestiahnete. Je však dobré vedieť o čo ide a čo nás v budúcnosti možno čaká. Lasso umožňuje nahrávať a zdieľať krátke zábavné videá, čo je nakoniec aj oficiálna charakteristika služby.
Táto aplikácia je priamou konkurenciou pre nástroj TikTok, ktorý sa len nedávno zlúčil s populárnou aplikáciou Musical.ly. Cez aplikáciu sa natočíte napr. pri športovaní, tanci alebo akejkoľvek inej aktivite a následne do takéhoto videa pridáte tematickú hudbu.
Prostredie aplikácie je vcelku jednoduché a je silne zamerané na obsah. Príspevky môžete identifikovať pomocou hashtagov, ktoré slúžia aj pre vyhľadávanie obsahu. Prihlásenie do aplikácie je tiež nenáročné. Stačí konto na Facebooku.
Či sa Facebooku podarí vďaka aplikácii Lasso získať na svoju stranu nových mladých užívateľov ukáže až čas. Zatiaľ sme ale skôr skeptickí. Pokiaľ chce Facebook ťažiť príjmy z inzercie, bude potrebovať aktívnu a hlavne početnú skupinu užívateľov.