Analytická spoločnosť Kochava obvinila spoločnosť Cheetah Mobile a Kika Tech z podvodného konania, ktoré odhalil jej výskum. Podľa neho si spoločnosti prostredníctvom svojich aplikácií neoprávnene nárokovali provízie z reklamy.
Do podvodov s reklamou je podľa správy spoločnosti Kochava, ktorú zverejnil server BuzzFeed, zapojená aj hojne sťahovaná aplikácia Clean Master a niekoľko ďalších. Čínska spoločnosť Cheetah Mobile, ktorá sa zaoberá aj predajom užívateľských údajov, expertízu kritizuje.
Podľa nej spoločnosť Kochava urobila vo svojom skúmaní základné chyby a testovanie v simulovanom prostredí prebiehalo s ďalšími aplikáciami, ktoré výsledky ovplyvnili a nemajú nič spoločné s tými od Cheetah Mobile.
Autori skúmania a média podľa čínskej softvérovej spoločnosti úmyselne zveličili vzťah medzi Cheetah Mobile a spoločnosťou Kika Tech, ktorá má byť do nekalej činnosti taktiež zapojená.
Spoločnosť Cheetah Mobile však pripustila, že do firmy Kika Tech investovala. Podiel však podľa jej slov predstavuje menej ako 5 percent a medzi investormi sa nachádza ďalších 80 spoločností.
Cheetah Mobile ale ďalej uviedla, že spolupracuje s bezpečnostnou spoločnosťou tretej strany a už odstránila dve reklamné platformy, ktoré používala. Pre sprostredkovanie reklám využíva niekoľko desiatok reklamných nástrojov, z ktorých len pár vyvinula priamo spoločnosť Cheetah Mobile.
Dotknutá spoločnosť zatiaľ nevysvetlila, prečo jej aplikácie od užívateľov žiadajú veľké množstvo povolení, ktoré zjavne presahujú rámec funkcionality aplikácií. Na čo analytická spoločnosť Kochava prišla si môžete prečítať TU.