Najväčší český internetový predajca Alza.cz rozširuje sortiment o vlastnú značku IT a elektro príslušenstva. Pod názvom AlzaPower už ponúka batérie, výkonné nabíjačky alebo dátové káble a ďalšie produkty budú postupne pribúdať.
Od budúceho roka firma plánuje spustiť tiež vlastnú produkciu hobby vybavenia. S myšlienkou vlastnej privátnej značky pracuje líder českého e-commerce už dlhšiu dobu – žiarivým príkladom je napríklad vlastný rad herných PC zostáv Alza GameBox.
S AlzaPower sa teraz novo zameriava aj na energetickú oblasť či nabíjanie a v rovnomennej sekcii na webe ponúkne všetko od káblov, alkalických batérií cez power banky, USB redukcie až po zariadenia pre rýchle či bezdrôtové nabíjanie. Ceny štartujú od 89 českých korún.
„Zákazníkom chceme prinášať spoľahlivý tovar prvotriednej kvality, ktorý sami testujeme a používame. Na zahraničných veľtrhoch preto osobne vyhľadávame potenciálnych výrobcov schopných pre nás vyrábať tie najlepšie produkty. Zásadným meradlom je pritom kvalita.
Vďaka vlastnej značke môžeme ovplyvniť podobu produktu, obal, popredajný servis aj konečnú cenu, a tá bude viac než prívetivá,“ približuje filozofiu novej značky obchodný riaditeľ Alza.cz Petr Bena.
„Našim produktom veríme natoľko, že na ne budeme dávať predĺženú záruku a u niektorých z nich (napr. u nabíjačiek na notebooky) dokonca záruku doživotnú.“
Prvé položky pod značkou AlzaPower sa v ponuke e-shopu objavili bez komunikácie v lete ako pilotný test záujmu zo strany zákazníkov. Výsledky pritom prekonali všetky očakávania.
„Spätná väzba od ľudí je skvelá. Väčšina našich produktov má hodnotenie ďaleko prevyšujúce konkurenciu a napr. v kategórii nabíjačiek pre mobilné telefóny sme sa veľmi rýchlo dostali medzi TOP 3 najpredávanejšie príslušenstvá na celom e-shope Alza.cz. Rovnaké je to aj s nabíjacími káblami typu lightning – každý tretí predaný dátový kábel aktuálne nesie značku AlzaPower,“ dodáva Jan Rajdl, manažér produktov Alza.cz.
Pri tvorbe dizajnu vlastného obalu sa firma držala zásad spoločenskej zodpovednosti – produkty k zákazníkom putujú v originálnom ekologickom a plne recyklovateľnom balení z pevného papiera bez plastových blistrov, chemických lepidiel a s potlačou na báze sójových bôbov, čo je v súčasnosti asi najšetrnejšie riešenie atramentovej tlače.
Aj týmito drobnými detailmi sa chce Alza odlíšiť – sama šetrí prírodu a zdroje a učí tomu aj svojich zákazníkov. Privátna značka bude k dostupná vo všetkých krajinách, kde Alza pôsobí. Na AlzaPower už čoskoro nadviaže aj privátna značka hobby vybavenia. Ďalšie informácie budú oznámené na jar budúceho roka.