Budúce generácie elektromobilov zrejme ponúknu podstatne väčšie dojazdy na jedno nabitie, ako ponúkajú tie dnešné. Ich karoséria vie totiž okrem iného poslúžiť aj na rozšírenie kapacity batérie alebo jej úplné odstránenie. Musí byť však vyrobená z uhlíkových vlákien, ktoré sa potom dajú využiť ako elektróda.
O možnosti využiť karosériu vozidla na ukladanie šťavy sme sa dozvedeli vďaka nedávno uskutočnenej štúdii, kde hľadali odpoveď na otázku, či je toto riešenie reálne. A keďže zistili, že áno, tak môžeme očakávať jeho integráciu v nadchádzajúcich autách s elektrickým pohonom.
O niečo také totiž prejaví záujem obrovské množstvo výrobcov z automobilového priemyslu. Avšak ešte pred tým, ako tento nápad pretavia do praxe, musia eliminovať niekoľko prekážok. Server Engadget spomína optimalizáciu veľkosti a orientáciu vlákien, aby „dosiahli čo najlepší pomer medzi tvrdosťou a elektrochemickými vlastnosťami, ktoré sú potrebné na ukladanie energie“.
Výrobcovia majú na výber. Buď toto riešenie využijú na rozšírenie kapacity bežného akumulátora alebo ho ním úplne nahradia. Tým pádom môže klesnúť váha auta až o 50 percent, tvrdí profesor Leif Asp, jeden z členov vedeckého tímu. A nižšia váha predsa tiež znamená lepší dojazd na jedno nabitie. Predovšetkým, keď je reč až o polovici z celkovej váhy.