S rozmachom smartfónov sa začalo objavovať čoraz viac spoločností, ktoré existujú iba v prostredí digitálnej diaľnice, čiže na internete. Kamenné pobočky nepotrebujú z toho dôvodu, že ich vedia takmer plnohodnotne nahradiť špičkovo spracované mobilné aplikácie.
Tak isto funguje aj nová slovenská banka, ktorú si nielen vďaka tomu neviem po pár dňoch testovania beta verzie vynachváliť. Čo všetko je teda v ponuke a za akú cenu?
Jednou z najväčších výhod absencie pobočiek sú podstatne nižšie náklady. Keďže ich nemá ani 365.bank, tak každý, kto si u nej vytvorí účet, neplatí absolútne žiadny mesačný poplatok za jeho vedenie. Celý proces navyše prebieha iba prostredníctvom modernej aplikácie pre operačný systém Android alebo iOS, ktorú si však zatiaľ stiahne iba ten, kto má pozvánku.
Netreba preto nikam chodiť. Všetko, čo na začatie využívania služieb tejto pokrokovej internetovej banky potrebujete, je kombinácia kompatibilného smartfónu a občianskeho preukazu.
Vytvorenie účtu
Počas vytvárania bankového účtu netreba dokonca ani nič vypĺňať. Keď vás mobilná aplikácia 365.bank vyzve, tak oskenujete spomínaný dokument a v tom momente si zo záberu vytiahne všetky potrebné údaje, aby tento krok spravila za vás. Pri mojej registrácii nastala iba jedna malá chyba, pretože softvér zamenil písmeno y za číslo.
Oprava mi síce zobrala pár sekúnd, no ja som nemusel celý ten čas nič pracne vypisovať. S jednoduchším procesom som sa veru ešte nestretol.
Po vyplnení všetkých nevyhnutných údajov nasledovalo fotenie selfie. Internetová banka používa tento netradičný spôsob overovania identity ako pevnú súčasť vytvárania účtu. Keď tak spravíte, prebehne identifikácia a ak ste to naozaj vy, registračný proces končí.
https://www.youtube.com/watch?v=tHCMqXyqoT8
Od tohto momentu vznikol nový bankový účet, vy nadobudnete jeho IBAN a na e-mail vám dorazí niekoľko kľúčových dokumentov, pričom tie najdôležitejšie prinesie poštárka o pár dní neskôr. 17. septembra som uskutočnil registráciu a 26. septembra som mal v schránke prvú z dvoch obálok. Najskôr vám príde PIN od karty a ďalší deň príde rad i na samotnú platobnú kartu Mastercard v chrumkavo minimalistickom kabáte.
Vertikálna karta
Presnejšie povedané, v minimalistickom kabáte a s parádnym vertikálnym dizajnom. Na prednej strane nie sú vôbec žiadne maľby, farby, vzory, ani nič podobné. Jednoducho iba biele pozadie a logo novej slovenskej banky.
Neembosovaná karta od 365.bank je teda z tohto uhla pohľadu badateľne odlišná od platobných kariet, ktoré ponúkajú bežné banky. Preto sa mi počas platenia už viackrát stalo, že predavačka zostala doslova zaskočená, keď ju uvidela. Zvyčajne nasledovala otázka, o akú banku vlastne ide.
Nastavenia platobnej karty sú súčasťou hlavných nastavení mobilnej aplikácie a možno cez ne kedykoľvek upravovať limity. Týka sa to ako výberu z bankomatu, tak aj platieb na internete. Zmena PIN kódu priamo cez aplikáciu zatiaľ nefunguje. V týchto dňoch to teda možno robiť iba cez najbližší bankomat.
Mobilná aplikácia
Po dokončení registračného procesu vás aplikácia automaticky presmeruje do veľmi pekného a zároveň i veľmi intuitívneho používateľského prostredia, kde budete mať prístup k inteligentnému zostatku na účte s históriou, k nastaveniam karty alebo k šikovnému nástroju na posielanie peňazí. Stručne povedané – ku všetkému, čo bežný moderný človek potrebuje. A ak vám odídu alebo prídu peniaze, na displeji o malú chvíľu uvidíte push notifikáciu so všetkým dôležitými informáciami, aby ste tak boli neustále v obraze.
Pri prihlasovaní do mobilnej aplikácie 365.bank netreba používať na overovanie žiadne dodatočné príslušenstvo a ani kódy z krátkych textových správ. Aj tu je všetko maximálne jednoduché. Buď manuálne zadáte krátky PIN kód, takzvaný PIE kód (čísla nahrádzajú smajlíky) alebo využijete biometrický snímač na konštrukcii smartfónu. Nič viac, nič menej.
Konkurenčný softvér od tradičných bánk mi príde v porovnaní s týmto až príliš komplikovaný, za čo si 365.bank zaslúži palec hore. Mobilná aplikácia novej slovenskej banky sa však nemusí hanbiť ani za svoj dizajn. Jej používateľské prostredie dostalo moderný nádych s čoraz populárnejším farebným prechodom, ktorému sa hovorí gradient.
Zeleno-modrý kabát s bielym pozadím dopĺňa jednoduché menu, kde má používateľ k dispozícii všetky dôležité informácie k dnešnému dňu, svoje bankové produkty s príslušnými detailami, inteligentné vyhľadávanie a vyššie spomínanú funkcionalitu na realizáciu transakcií. Nechýbajú v ňom ale ani neustále aktualizované zľavy od partnerov banky, vďaka ktorým vie pri nákupe vo vybraných obchodoch ušetriť pár drobných.
Položka Dnes
Prvou položkou v hlavnom menu aplikácie 365.bank je Dnes. Ide v podstate o úvodnú stránku, ktorá sa zobrazí po každom jednom otvorení aplikácie. Nájdete na nej vrúcne privítanie s vašim menom, inteligentný zostatok finančných prostriedkov a aj prehľad posledných transakcií. Pod zostatkom sa však nachádza i celkom užitočná funkcionalita pre nastavenie akéhosi spotrebného asistenta.
Ak túto možnosť využijete, aplikácia bude od vás vyžadovať zadanie dňa, kedy vám chodí pravidelná výplata. Potom z aktuálneho zostatku na účte vypočíta, koľko finančných prostriedkov môžete minúť do ďalšej výplaty, vďaka čomu vznikne takzvaný inteligentný zostatok. Do úvahy sú brané trvalé príkazy aj prípadné sporenie, takže netreba mať obavy, že miniete viac, ako stíhate zarobiť. Na displeji uvidíte iba takú sumu, ktorá je i reálne k dispozícii, čiže sú od nej odrátané vaše pravidelné náklady.
Sporenie ponúka používateľovi služieb 365.bank funkcionalitu, prostredníctvom ktorej si vie na niečo našetriť. Najskôr musí však zadať, akú sumu potrebuje, a koľko hodlá obetovať z každej jednej výplaty. Aplikácia mu potom vypočíta, za ako dlhý čas našetrí a koľko získa vďaka úroku, ktorý dosahuje veľkosť 0,365 % (p. a.). Proces je teda aj tentokrát veľmi stručný.
Položka Produkty
Pod položkou Produkty sa nachádza IBAN účtu a zostatok. Hneď pod číslami sú umiestnené tri diskrétne tlačidlá. Jedno z nich zobrazuje históriu transakcií, druhé trvalé príkazy alebo inkasá a to tretie zase detaily účtu.
Detaily účtu zahŕňajú tiež IBAN, tentokrát už aj s možnosťou skopírovať ho do schránky. Treba stlačiť tlačidlo hneď vedľa neho a od toho momentu je číslo pripravené na vkladanie. Možno drobnosť, no aspoň nemusíme nič manuálne vypisovať. Preto tu neexistuje tak veľké riziko, že spravíme chybu.
Táto položka zahŕňa aj funkcionalitu, ktorá slúži na stiahnutie potvrdenia o vedení účtu. Dokument môže nadobudnúť dve formy – elektronickú alebo papierovú. Tá prvá je k dispozícii okamžite v .pdf formáte, na druhú si treba počkať. Banka spomína maximálne jeden týždeň.
Položka Poslať
Položka Poslať umožňuje realizáciu transakcií, na čo je potrebný buď IBAN, meno uloženého kontaktu alebo QR kód, ktorý oskenujete s pomocou zabudovanej čítačky. A aby to bolo o čosi jednoduchšie, aplikácia nám tu zobrazí i návrhy či posledné transakcie. Dostupné informácie sa potom dajú v prípade potreby kedykoľvek využiť na zjednodušenie celého transakčného procesu.
Položka Ponuky
Pod ponuky nájdete neustále aktualizované ponuky od partnerov 365.bank v podobe dočasne platiacich zliav na rôzne produkty, ako sú napríklad parfémy, oblečenie alebo pohonné látky. Ak si náhodou niektorú z nich aktivujete, tak potom stačí už len dodržať pravidlá a zaplatiť prostredníctvom karty 365.bank. Banka vám potom vráti sľúbenú sumu späť na účet.
Webová aplikácia
Webová aplikácia ponúka tú istú funkcionalitu, akú ponúka aj tá mobilná. Rovnaké majú dokonca i používateľské prostredie. Jedno je však prispôsobené pre malé mobilné zariadenia, zatiaľ čo to druhé pre väčšie obrazovky, ako majú napríklad také laptopy.
Prihlasovanie do bankového účtu cez osobný počítač prebieha tiež maximálne jednoducho. Používateľovi služieb 365.bank stačí iba navštíviť oficiálny web, kliknúť na položku Internet banking a použiť jeho e-mail s heslom. Nečaká ho teda žiadne dodatočné a častokrát iba zbytočne komplikované overovanie identity, ani nič podobné.
Záver
Musím uznať, že som zostal milo prekvapený. Túto slovenskú banku bez jedinej kamennej pobočky môžem bez obáv zaradiť na samotný technologický vrchol digitálnej éry.
S jej moderne prevedenou mobilnou aplikáciou, ktorá dostala intuitívne ovládanie a funguje ako švajčiarske hodinky, si vytvoríte bankový účet bez toho, aby ste museli tlačiť, vypĺňať, podpisovať a posielať akékoľvek papierové dokumenty. Okrem toho vám zobrazí nielen aktuálny, ale aj inteligentný zostatok, poskytne prehľadný náhľad na históriu transakcií, umožní nastaviť trvalý príkaz alebo môžete s jej pomocou zrealizovať bleskovo rýchlu platbu. Jednoducho paráda.
Priamo v aplikácii si ale viete aj otvoriť sporenie, zablokovať stratenú platobnú kartu či zmeniť transakčné limity. Netreba teda nikam fyzicky chodiť. Pri využívaní služieb 365.bank sa pobočka, kde vybavíme všetko dôležité, nachádza v našom vrecku. Pre niekoho možno trošku nadčasové, no už v neďalekej budúcnosti pôjde o úplne bežnú vec.
Treba sa však pripraviť na to, že ak si budete chcieť vybrať peniaze z bankomatu inej banky, za jeden jediný výber zaplatíte až 2,5 eura. Na obídenie tohto poplatku treba buď vyhľadať bankomat Poštovej banky alebo pobočku Slovenskej pošty, kde vám za použitia POS terminálu poskytnú hotovosť. Keď si to teda dobre naplánujete, nemal by tu byť žiadny problém.
„…samotný technologický vrchol digitálnej éry“, proto v jedné obálce zasílají plastovou kartu a v druhé PIN. Co takto použít platbu pomocí NFC bez potřeby fyzické karty a pin si zvolit sám?
tak stiahni apku z Google play do mobilu, ak mas Android a chces platit,v 365 môzes svoju platobnu kartu jednoduchym spôsobom transplantovat do mobilu.https://365.bank/
Ahoj, @j_urban:disqus, čo sa týka zasielania PIN-u a karty v obálke, zatiaľ sme v bete, preto Ti oboje príde poštou. Avšak už dnes máme v našom „to do“ liste funkcionalitu na nastavanie PIN-u priamo v appke. Čo sa týka platieb bez potreby fyzickej karty, súhlasíme s tým, že je to budúcnosť bankovníctva. Momentálne je však ešte stále štandard fyzická karta. Keď máš Android, môžeš si ju digitalizovať cez Google Pay a platiť cez NFC.
no ked za takyto clanok nemal zaplatene tak ja nevjem uš 😀
Ja som si chcel vyskúšať novú aplikáciu, ktorá je fakt pekná a dobre spracovaná, ale predovšetkým som chcel vyskúšať Google Pay,tak stiahni apku z Google play do mobilu, ak mas Android a chces platit,v 365 môzes svoju platobnu kartu jednoduchym spôsobom transplantovat do mobilu.https://365.bank/
Ahoj, čo sa týka zasielania PIN-u a karty v obálke, zatiaľ sme v bete, preto Ti oboje príde poštou. Avšak už dnes máme v našom „to do“ liste funkcionalitu na nastavanie PIN-u priamo v appke. Čo sa týka platieb bez potreby fyzickej karty, súhlasíme s tým, že je to budúcnosť bankovníctva. Momentálne je však ešte stále štandard fyzická karta. Keď máš Android, môžeš si ju digitalizovať cez Google Pay a platiť cez NFC.
Kto ma zaujem o pozvanku, poslite mi svoj email a poslem vam ju obratom! Bart.s@pobox.sk
poprosil by som pozvanku realitysj@hotmail.com dakujem
a ako je to u vas s exekutormi? poskytujete im informacie o osobach ktore maju u vas ucet/
To by aj mňa zaujímalo, dostal si odpoveď?
Overovanie totoznosti prebehlo vcera videohovorom a dnes sme cez chat riesili, ze overenie stale nebolo uspesne zaregistrovane v systeme a ucet tym padom nebol aktivovany… Po iniciovani noveho videochatu mi pracovnicka banky bez opakovania verifikacneho procesu ihned aktivovala ucet. 2x som dnes restartovala telefon kvoli chybnemu zobrazeniu v appke. PIE super.
Najlepšia banka na trhu, technologicky na vysokej úrovni.
A viete, že v tej banke nie je možné založiť účet, ak máte deväťmiestne rodné číslo? Vo všetkých ostatných bankách ide. Jeden by neveril…
15 € zadarmo za založenie účtu s použitím promo kódu: lubos011452