Budúci rok bude pre trh s elektromobilmi kľúčový. Na trh prídu prvé modely veľkých výrobcov, medzi ktorými nebude chýbať ani novinka od Porsche, Jaguar, Mercedes-Bez či Audi. Pripočítajte si k tomu čoraz vyššiu rýchlosť výroby Tesla Model 3, S a X a dostanete celkom zaujímavý počet elektromobilov.
Pre Porsche neznamená uspieť to, že prídu na trh ako prví. Namiesto toho sa chcú zamerať na spôsob akým ich pripravovaný elektromobil jazdí a ako rýchlo sa nabíja.
„Nepotrebujeme a nechceme byť prví“
„Nepotrebujeme a nechceme byť prví. Nedáva zmysel jazdiť rýchlo a potom 2 hodiny čakať kým sa nám elektromobil nabije. Mierime na 80 % nabitie kapacity batérie za 15 minút,“ povedal Detlev von Platen, člen predstavenstva Porsche.
Internetom kolujú informácie, ktoré získal aj TECHBYTE, že na rozdiel od ostatných výrobcov sa Porsche púšťa do návrhu svojej vlastnej siete nabíjačiek. Ide o podobný prístup aký si zvolila Tesla s ich sieťou Superchargerov. 350 kW nabíjačky by sa mali volať Porsche Electric Pit Stop a vozidlá výrobcu by skutočne mohli nabiť na 80 % za krátkych 15 minút.
Musk kritizoval riešenie
Rozhodnutie Porsche kritizoval napríklad Elon Musk, ktorý si myslí, že výkon 350 kW môže poškodiť batériu. Aj preto sa Tesla rozhodla zastaviť na hodnote 200-250 kW.
Porsche momentálne prechádza veľkými zmenami. Nedávno priznali, že prestanú vyrábať autá s dieslovými agregátmi. Do roku 2025 by pritom chceli mať až 50 % flotily elektrickej. Automobilka vidí, že v zelenom pohone je budúcnosť. Tak napríklad v Európe je až 60 % všetkých predaných Porsche Panamera v prevedení plug-in hybrid. Výrobca má za 1 rok vyrobiť približne 20 000 Taycanov. Len z Nórska pritom pribudlo 2 000 predobjednávok.