Čína sprístupnila čerstvo dokončený most, ktorý spája Hongkong s Macau. Megalomanská stavba vyrástla nad hladinou Čínskeho mora a jej súčasťou je aj podmorský tunel medzi dvomi umelo vytvorenými ostrovmi. Dĺžka tohto úseku dosahuje 6,7 kilometra.
Dokončenie celého projektu trvalo 9 rokov a čo sa týka dĺžky mosta, tak ide o necelých 23 kilometrov. Celá cesta medzi vyššie spomínanými oblasťami však meria dokopy až 55 kilometrov, informuje server Business Insider. Treba k nej totiž pripočítať ešte aj zopár kratších úsekov na pevnej pôde.
„Na tomto novom historicky východiskovom bode pevne veríme, že otvorenie mosta bude rozvíjať špeciálnu výhodu Hongkongu a Macau,“ uviedol na margo otvorenia mostu vicepremiér Číny Han Zheng ešte v roku 2016.
Stavba musela byť navrhnutá tak, aby vydržala silné zemetrasenia alebo tajfúny. Preto pri realizácii použili dychberúcich 400 000 ton ocele. Niečo také by podľa dostupných informácií stačilo na postavenie 60 Eiffelových veží.
The world’s longest sea bridge has opened in China and it’s quite spectacular. pic.twitter.com/anJCDXnxH0
— BBC (@BBC) October 23, 2018
BBC píše, že celkové náklady projektu dosiahli sumu až okolo 20 miliárd amerických dolárov. A to aj vďaka veľmi pokročilým technológiám, ktoré budú napríklad sledovať tváre šoférov áut, aby vedeli zodpovedné autority, vrátane polície, včas predvídať. Keď si dotyčný zívne 3x, tak musia zasiahnuť, aby tak predišli vzniku potenciálnej dopravnej nehody.