Apple od Google každoročne inkasuje poriadny balík peňazí. Je to z toho dôvodu, že Google chce, aby bol jeho vyhľadávač nastavený ako predvolený vo všetkých Apple zariadeniach.
Minulý rok mala dcérska spoločnosť Google, Alphabet, Apple zaplatiť 3 miliardy dolárov. Tento rok sa mala táto hodnota strojnásobiť, no a budúci rok má byť ešte vyššia – až spomínaných 12 miliárd dolárov.
Prečo toľko peňazí?
Dobrá otázka, ktorú sa pýtajú aj samotní investori. Apple v USA ovláda 44 % celého trhu so smartfónmi a 12 % trhu s počítačmi a notebookmi. Nenechajte sa však nachytať „nízkymi“ číslami pri tržnom podiele. Majitelia iPhonov a Macov sú pre Google podstatne lukratívnejší než používatelia Androidu.
Majitelia zariadení od Apple sú totiž podľa meraní spoločnosti Merkle zodpovední za 49 % všetkých kliknutí na reklamy. Tento trend môže pokračovať, keďže mobilné zariadenia neustále vytláčajú desktopy do úzadia. Nielen, že sú majitelia Apple zariadení zodpovední za takmer polovicu všetkých kliknutí na reklamy, väčšinou si dané produkty a služby aj kúpia. To pre Google znamená jednu podstatnú vec – inzerenti budú pripravení priplatiť si za reklamy, čo obratom znamená viac peňazí.
Sú tieto zistenia prekvapivé? Absolútne nie. Je tu pravdepodobnosť, že bude Apple „dojiť“ Google aj ďalšie roky? Jednoznačne.