Pre najväčšiu sociálnu sieť na svete bol uplynulý rok extrémne náročný. Po škandále Cambridge Analytica sa sprísnila kontrola a ochrana súkromných informácií. Ani to však Facebooku nebráni posúvať hranice toho, čo zbiera a posúva inzerentom.
Príkladom je zistenie, že Facebook predáva informáciu o telefónnom čísle používateľov, ktoré sa využíva na dvojfaktorové overenie pri prihlasovaní. Telefónne číslo je pritom pre inzerentov extrémne zaujímavý údaj, ktorý im pomôže lepšie cieliť reklamu na jednotlivé skupiny.
Povedzme, že ste svojmu operátorovi volali a sťažovali sa na pomalý internet. Operátor môže využiť vaše telefónne číslo, aby vám na Facebooku zobrazil reklamy ich lepšieho, rýchlejšieho a drahšieho programu. Vôbec sa nečudujeme tomu, že táto praktika Facebooku niektorým ľuďom leží hlboko v žalúdku.
Podľa Facebooku je takéto cielenie reklamy v poriadku. Ak sa vraj užívatelia nechcú zapojiť do tohto „programu,“ na dvojfaktorové overenie majú použiť iný mechanizmus. Vyzerá to teda tak, že Facebook so zdieľaním telefónnych čísel tak rýchlo neprestane.
Mali by ich pozatvárať a Facebook zrušiť!
Ja som s tým počítal keď je akoze niečo zadarmo tak vždy je vtom nejaky háčik. Napríklad určovanie polohy , odpočúvanie pár sekúnd,tel.čislo pre určité skupiny…