Analytici si často dávajú zhotoviť rôzne prieskumy. Chcú zistiť ako sa zákazníci veľkých spoločností stavajú k ich najnovších produktom. Aj na základe prieskumov potom prichádzajú s najnovšími odhadmi, ktoré majú vplyv na budúcnosť týchto firiem.
S podobným prieskumom prišli analytici banky Merrill Lynch. Výsledky ukazujú akú značku smartfónov si pravdepodobne zákazníci vyberú nabudúce. Zo zverejnenej tabuľky je jasné, že najvernejších zákazníkov má jednoznačne Apple.
V stĺpcoch nájdete aktuálne vlastnené telefóny, v riadkoch zas zariadenia, o ktorých ľudia uvažujú. Samotné hodnoty potom ukazujú percentuálny podiel zákazníkov, ktorí si daný model nakoniec zvolili.
Z výsledkov je zaujímavých niekoľko hodnôt. Tak napríklad, len 5 % majiteľov má podľa všetkého záujem o smartfón od Huawei, no predpokladáme, že ide o prieskum z USA, kde sa Huawei smartfóny zatiaľ nepredávajú.
Najviac zákazníkov, ktorí chcú ostať verní jednej značke patrí Apple. Až 70 % majiteľov sa už teraz rozhodla, že ako ďalší telefón chce opäť iPhone. Dobre sú na tom aj Samsung a Huawei. U ďalších výrobcov sú zákazníci nerozhodnejší. Najmenej verných zákazníkov má Motorola, u ktorej chce ostať len 11 % ľudí.
Za takú prehnanú cenu, akú má dnes ten iPhone si kúpim radšej ten ozaj 4K – televízor a bude slúžiť pre celú rodinu … !!!!!!
P.S.
Iba ozaj tí blázni dnes dajú 1 400,- eur za ten smartphone … !!!!!! ???
ked na to niekto ma nech si ho kupi, len to povacsine kupuju decka co na to naskrabu posledne prachy aby sa citili ze su niekto. To je smutne.
Nepride mi moc stastne porovnavat znacku ktora ma iba jeden mobilny os s vyrobcami ktori pouzivaju ten druhy. Mozno by bolo relevantnejsie porovnavat iOS a android priamo, kto je vernejsi a kto nie