Na populárnom crowdfunding webe Kickstarter sa objavil veľmi ambiciózny projekt. Jeho finančným podporovateľom totiž sľubuje okuliare s názvom IRL Glasses, ktoré fungujú podobne ako AdBlock v našich internetových prehliadačoch.
Keď si ich niekto nasadí na oči a pozrie sa potom na zapnutú LCD alebo LED obrazovku, uvidí iba čiernu plochu. Tento šikovný vynález vie prostredníctvom blokovania svetla zabrániť tomu, aby sme museli počas toho, ako pôjdeme po mestských uliciach, pozerať na otravnú reklamu okolo nás.
Ako informuje server zive.cz, za touto mágiou stoja takzvané polarizačné šošovky v 90 stupňoch. Nevýhodou však je, že okuliare pri OLED technológii vôbec nefungujú, takže ak ňou disponujú digitálne reklamné bannery, budú vidieť tak či tak.
Keď projekt na Kickstarteri uspeje, čiže vyzbiera nevyhnutný finančný obnos, z IRL Glasses sa stane realita. Tvorcovia budú mať dostatok prostriedkov na to, aby mohli spustiť sériovú výrobu a rozposielať štýlovo vyzerajúce okuliare s UV filtrom do celého sveta. Aká je teda momentálna situácia?
Do konca projektu síce zostáva ešte 12 dní, no už dnes majú na účte niekoľkonásobne viac, ako pôvodne potrebovali. Zo skromných 25 000 dolárov vznikla suma vo výške, ktorá prekročila hranicu 120 000 dolárov.
Čo sa týka cenovky IRL Glasses, tak tá dosahuje 49 dolárov. Platí však iba pre podporovateľov. Tí, ktorí si okuliare kúpia až po príchode na pulty, zaplatia 79 dolárov. Dostupnosť je hlásená na nadchádzajúci apríl a hneď na to začne vývoj druhej generácie.
jak deti sme uz vedeli ze filter z LCD ked sa zoberie tak sa takto pouzit… kks taky napad a zarobeno 🙁