Po nemeckých koľajniciach začali jazdiť dva vlaky, ktoré nepoháňajú fosílne palivá, ale alternatíva z obnoviteľných zdrojov. Oba dopravné prostriedky jazdia vďaka vodíku a kyslíku, pretože ich prítomný systém dokáže premieňať na elektrickú energiu.
Vďaka tomu neprispievajú k znečisťovaniu nášho krehkého životného prostredia. Premenou spomínanej alternatívy za dekády zaužívanú naftu nevzniká nič, čo by sa dalo prirovnať k nebezpečným emisiám CO2. Nárast oxidu uhličitého v ovzduší totiž spôsobuje globálne otepľovanie.
„Samozrejme, nákup vlaku na vodík vychádza podstatne drahšie ako nákup vlaku na naftu, jeho prevádzka vás ale vyjde menej,“ uviedol na margo novinky Stefan Schrank, projektový manažér zo špičkovej francúzskej spoločnosti Alstom.
A moment of pride! The Coradia iLint rolls into the station in @bremervoerde https://t.co/85xfAHnSx3 #InnoTrans2018 #hydrogen #emmissionfree pic.twitter.com/qhMSqVvvMw
— Alstom (@Alstom) September 16, 2018
Výrobca, vyššie spomínaná spoločnosť, sľubuje tichý pohyb vrátane celkom slušnej rýchlosti, pričom tá dosahuje až 140 kilometrov za jednu hodinu. Oba vlaky slúžia ako pilotné dopravné linky medzi dvomi malými mestami na severe Nemecka. Ich trať je preto momentálne dlhá iba 100 kilometrov, píše server Popular Mechanics. Ak sa teda postupom času osvedčia, o čom niet pochýb, tak porastie nielen počet rušňov, ale aj samotná vzdialenosť.
Vodík neni novinka z vodíkovým pohonom experimentovali Nemci za 2.sv a myslím že sa im to aj podarilo ide o to že keby sa odstúpilo od fosílnych palív tak pár ľudí na svete bi ostalo na suchu?