Japonský výrobca sa opäť raz obrátil na expertov zo Strategy Analytics, ktorých poveril zorganizovať nezávislé testovanie displeja novinky, Sony Xperia XZ3. Novinka disponuje P-OLED panelom s rozlíšením 2 880 x 1 440 pixelov.
Anketa bez konkurenčných modelov by nebola anketou, preto Strategy Analytics zozbieral ďalšie zariadenia, ktoré považuje za špičku na trhu. Testovanie prebehlo medzi 21. a 23. augustom, takže Galaxy Note 9 sa do výsledkov ešte nestihol prepracovať.
Ako prebiehala anketa
202 oslovených ľudí malo hodnotiť kvalitu displeja na šiestich rôznych zariadeniach, a to na novej Xperia XZ3, Samsung Galaxy S9, Apple iPhone X, Sony Xperia XZ2, LG V30 a Huawei P20. Všetky smartfóny boli dôkladne zamaskované aby nebolo jasné, na ktoré z nich sa ľudia pozerajú. Na telefónoch bol nastavený maximálny jas a naraz sa prehrávali obrázky, aj videá.
Následne museli ľudia ohodnotiť celkový jas, dôveryhodnosť farieb, kontrast, ostrosť a farebnosť.
Výsledky sú celkom zaujímavé, keďže až 70 % ľudí si vybralo práve Sony Xperia XZ3. Za ním sa len s 13 % umiestnil iPhone X a s 9 % percentami zas LG V30.