Príbehy na Facebooku, alebo ak chcete, Facebook Stories, sleduje čoraz viac ľudí. Kráľom tohto formátu fotografií a videí orientovaných na výšku, ktoré po 24 hodinách zmiznú, stále zostáva Instagram.
Príbehy sa na Instagrame objavili v auguste roku 2016. Nie je tajomstvom, že sa tvorcovia inšpirovali aplikáciou Snapchat. Inšpirácia je možno slabé slovo, keďže je formát ako taký takmer okopírovaný.
Pravdou však je, že Instagram z tohto formátu vyťažil zatiaľ najviac. Na dennej báze sleduje tieto príbehy 400 miliónov užívateľov. Snapchat si pripisuje v úvodzovkách len 188 miliónov denných sledovateľov.
Príbehy na Facebooku sa v priebehu niekoľkých mesiacov priblížili k sesterskému Instagramu. Denne ich sleduje už 300 miliónov jedincov. Čo to pre užívateľov znamená? Reklamy.

Spoločnosť Facebook na prezentácii konajúcej sa v meste New York oznámila, že otvára Facebook Stories pre všetkých inzerentov na celom svete. Aby sme nezabudli, reklamy sa v priebehu najbližších týždňov objavia aj v Messenger Stories. Ak sa im chcete vyhnúť, nainštalujte si Messenger Lite, kde sa nenachádzajú.
Ťažko zatiaľ povedať, s akou intenzitou Facebook reklamy zavedie. Ak sa objavia iba sporadicky a so správnym cielením, obťažovať veľmi nebudú. V každom prípade Facebook rozšíril zdroj svojich príjmov o nový formát, čo sa dalo tak trochu očakávať.