Apple je jedna zo spoločností, ktoré často kritizujú to, ako je navrhnutý Android. Ten totiž zbiera rôzne typy dát, ktoré zasiela na servery Google, ktoré ich následne analyzujú. Aj vďaka tomu dokáže ponúknuť tak kvalitné, resp. presné zacielenie reklám. Teraz sa však zistilo, že Apple svojich zákazníkov sleduje viac, než si možno myslíš.
Apple na iPhonoch vytvára akési skóre dôveryhodnosti, ktoré má firme pomáhať v boji proti podvodom. Ako presne tento systém funguje zatiaľ nie je známe. Jedno je však jasné, Apple má systém aktívne spustený, o čom svedčia aj podmienky iTunes.
Americký výrobca má na základe analýzy jednotlivých hovorov alebo odoslaných či prijatých emailov vypočítať tzv. trust score, t.j. skóre dôveryhodnosti. Apple skóre využíva pri ďalších nákupoch a rôznych ďalších ponukách, aby zamedzil podvodom.
Niečo podobné nedávno nasadila čínska vláda, ktorá pomocou kamier sleduje svojich občanov. Na základe ich akcií im prideľuje skóre. Ak spravia niečo protiprávne, skóre im zníži. Nízke skóre ich potom môže obmedzovať v možnosti používať niektoré dopravné prostriedky (rýchlovlaky, atď.) alebo v dostupnosti hypoték či úverov.
Ehmm.. nepripomína to niekomu, časť z BlackMirror, kde mali ľudia podobné skóre?…