Vyzerá to tak, že ani iPhone XS nebude výnimkou. Viacero majiteľov novinky z Kalifornie totiž hlási problémy s bezdrôtovou konektivitou. Zabudovaná anténa má vraj slabý signál a nízke prenosové rýchlosti. Odborníci preto tvrdia, že tomuto problému nepomôže ani softvérová aktualizácia.
Pretože ide o problém na hardvérovej úrovni. Samozrejme, dá sa mu pomôcť aj prostredníctvom softvérovej aktualizácie, no nebude to nič veľké. Zvýšenie výkonu antény môže tiež padnúť vhod, no Apple je už teraz pri limitoch, píše TomsGuide.
Koreňová príčina tu podľa človeka s menom Andrew J Shepherd tkvie v zle navrhnutej súčiastke, ktorá zabezpečuje fungovanie Wi-Fi alebo 4G konektivity. Expert na rádiovú komunikáciu to však tušil ešte predtým, ako sa začali objavovať prvé sťažnosti. Problémovú anténu podľa jeho slov naznačovali dostupné dáta z prvých testov. Tie našiel v dokumentoch FCC.
iPhone XS Antennagate Can’t Be Fixed with Software, Expert Says https://t.co/5ugcOtOarc pic.twitter.com/W7ULur1bCV
— Tom’s Guide (@tomsguide) September 25, 2018
Zatiaľ ale ide iba o malé percento zo všetkých používateľov iPhone XS a väčšieho iPhone XS Max. Netreba preto z toho hneď robiť katastrofu.
Ak súčasné čísla nezačnú prudko rásť, tak bude podľa všetkého stačiť aj obyčajná reklamácia, v rámci ktorej vymenia problémovú súčiastku za dobrú. V opačnom prípade pomôže iba zásah do vývojovo-výrobného procesu, a to by stálo podstatne viac.
Predaj iPhone XS odštartoval uplynulý piatok. Slovenska sa to však ešte netýka, pretože to príde na rad až ten nadchádzajúci.