Segment s inteligentnými reproduktormi stále ovládajú Amazon a Google, čo sa v najbližšom období asi nezmení. Konkurenčný Apple HomePod sa na domácom trhu v USA takmer nepredáva.
Vyplýva to z trhovej analýzy CIRP (Consumer Intelligence Research Partners LLC), ktorá hovorí, že Apple HomePod má na americkom trhu len 6-percentný podiel. Inteligentné reproduktory od výrobcov Amazon alebo Google sú na tom oveľa lepšie a na trhu dominujú podielmi v desiatkach percent.
Za neúspechom zariadenia Apple HomePod stoja dve veci: neskorý príchod na trh a vysoká cena. Kým pri smartfónoch a inteligentných hodinkách od Apple ich vyššiu cenu spotrebitelia akceptujú, pri inteligentných reproduktoroch dávajú prednosť cenovo dostupnejšej konkurencii.
Pre spoločnosť Apple je podstatný hlavne zisk a nie celkový podiel na trhu. Inteligentný reproduktor do tejto koncepcie nezapadá. Pokiaľ nebude HomePod lacnejší, Apple z dlhodobého hľadiska v tejto kategórii zariadení neuspeje, keďže Amazon a Google svoju pozíciu neustále posilňujú.
Nakoniec, iba 2 percentá zákazníkov spoločnosti Apple vlastní aj reproduktor Apple HomePod.