Nokia PureView je označenie, podľa ktorého ste v nedávnej minulosti spoznali mobilný telefón s kvalitným fotoaparátom. Už v dobách, kedy sa na trhu ešte vyskytoval operačný systém Windows Phone, bol mobil s dobrým fotoaparátom žiadaný.
Asi najviac sa do pozornosti dostala Nokia 808 PureView, ktorá vznikla ešte v roku 2012. Už vtedy disponovala 41 Mpx 1/1,2″ obrazovým snímačom so svetelnosťou f/2.4, optikou Carl Zeiss a xenónovým bleskom.
Mobilný telefón dokázal zaznamenať 1080p video pri snímkovaní 30 FPS a nemal problém ani so 4-násobným optickým priblížením. Zachytený obsah ste následne zobrazili na OLED obrazovke so 4″ uhlopriečkou a rozlíšením 360 x 640 pixelov.
Ešte lepší mobilný fotoaparát v podaní Nokie prišiel na trh o rok neskôr, s modelom Nokia Lumia 1020. Ten mal 41 Mpx 1/1,5″ obrazový snímač, pixely veľké 1,12µm, zdokonalenú svetelnosť f/2.2 či optickú stabilizáciu obrazu.
Nokia PureView
Pojem PureView zmizol niekde „v útrobách“ spoločnosti Microsoft, ktorá celú mobilnú divíziu Nokie kúpila v septembri roku 2013 za 5,44 miliardy EUR. Neskôr v roku 2014 prestal Microsoft značku Nokia používať a presedlal na označenie Microsoft Lumia.
Nokiu postavilo na nohy až konzorcium HMD Global, ktoré to zvládlo perfektne. Kvalitné smartfóny s čistým operačným systémom a priateľskou cenou pomohli zviditeľniť aj modernizované verzie legiend ako Nokia 3310 a Nokia 8110, tzv. banán.
Konzorciu HMD Global sa v týchto dňoch podarilo získať pod svoje krídla aj ochrannú známku PureView, ktorú zrejme od Microsoftu odkúpilo. Svedčí o tom výpis úradu Európskej únie pre duševné vlastníctvo, kde ako majiteľ značky už figuruje HMD Global.
Aj keď mohlo konzorcium značku odkúpiť len z tzv. preventívnych dôvodov, nemyslíme si, že ju nechá ležať bokom. HMD trhu stále neponúklo plnohodnotnú vlajkovú loď, o ktorej sa neoficiálne hovorí ako o Nokii 9.
Pokiaľ by Nokia 9 v budúcnosti ponúkla výrazne vylepšenú obrazovú kvalitu fotoaparátu spojenú so značkou PureView, k úspechu má cestu vydláždenú. Ako príklad dobre poslúži Huawei P20 Pro.
Výrobca stavil na výraznú inováciu spojenú s trojitým fotoaparátom a značkou Leica. Tento model je najpredávanejším smartfónom spoločnosti a získal niekoľko spotrebiteľských ocenení.