Facebook je obrovským agregátorom dát o svojich používateľov, čo mu pomáha zarábať. Dokáže totiž strašidelne presne cieliť reklamu, čo sa páči väčšine inzerentov. Spoločnosť zašla až tak ďaleko, že od najväčších bánk na americkom trhu chcel získať informácie o transakciách.
Ako The Wall Street Journal informoval, cieľom bola výmena dát. Banky by získali presný prehľad o svojich zákazníkoch, Facebook by získal ešte presnejšie informácie o svojich používateľoch.
[irp posts=“41768″ ]
Facebook mal zálusk na presné informácie o každej jednej transakcie mimo ich platformy. Zaujímal ho napríklad presný počet, výška zaplatenej čiastky alebo miesto, kde k transakcii došlo.
Sociálna sieť tvrdí, že si informácie nepýtal kvôli cieleniu reklamy, ale kvôli novým, zatiaľ nevydaným funkciám. Či jej budete veriť, necháme na vás. Facebook tvrdí, že chcel do Messengeru pridať funkciu, ktorá by vám umožnila zistiť zostatok na účte alebo skontrolovať posledné transakcie. Banky by od Facebooku mohli získať informácie o svojich zákazníkoch, ktoré by im mohli pomôcť pri posúdení či budú schopní splácať úvery či hypotéku.
Facebook nie je sám
Problém, s ktorým sa najväčšia sociálna sieť stretla, bol hlavne únik citlivých informácií známy ako Cambridge Analytica. To malo donútiť minimálne jednu banku odstúpiť od rokovaní.
No a ak si myslíš, že Facebook je jediný, kto chce získať prístup k informáciám z bánk, mýliš sa. Podobný záujem prejavil napríklad Google či Amazon. Ich cieľom je výrazne vylepšiť svojich inteligentných asistentov.