Hranie počítačových hier je vo svete čoraz populárnejšie. Prepisovanie významu slova „atlét“ síce mnohým ľuďom nesedí, no fakt je, že vrcholové hranie hier je čoraz sledovanejšie a atraktívnejšie, o čom svedčia aj obrovské turnaje konajúce sa všade po svete.
Aj preto sa počas fóra Svetovej asociácie medzinárodných športových federácií (GAISF) a medzinárodného olympijského výboru (IOC) nebudú rozoberať len tradičnejšie športy, ale aj hranie počítačových hier, ktoré spadajú do kategórie eSport. Mnohí tento krok berú ako možnú predzvesť zaradenia eSport medzi olympijské disciplíny.
IOC ani GAISF zaradenie nekomentovali a ani nijak inak nenaznačili. Cieľom fóra je nájsť v tematike „pochopenie“ a prísť s možnými spôsobmi, ako oba svety čo najlepšie skombinovať do jedného.
Veľká sledovanosť = veľké peniaze
Akcia, ktorá sa bude konať už o tri týždne vo švajčiarskom Lausanne bude určite zaujímavá. Okrem niekoľkých prednášok budú experti na danú tematiku vysvetľovať úspech služieb ako Twitch, ktorý láka čoraz viac ľudí, ktorí sú za sledovanie eSport ochotní platiť.
Podľa slov IOC myšlienka zaradenia digitálnych športovcov medzi podporované športy nie je nijak šialená. Svedčia o tom aj Ázijské hry konajúce sa v roku 2022, kde má eSport garantované miesto. Pre IOC môže byť prospekt eSport taktiež zaujímavý, keďže sa v ňom vďaka obrovskej sledovanosti točia aj obrovské peniaze.
[poll id=“86″]