Je všeobecne známym faktom, že filmové trailery slúžia na to, aby divákov upútali a podvedome ich donútili tešiť sa na finálny produkt. Výskumníci z 20th Century Fox však vyvinuli Fox AI – novú technológiu, vďaka ktorej filmové upútavky naberajú úplne nový význam.
Ide o prepracovaný systém, ktorý z traileru vyzistí a predpovedá, aký typ diváka si s najväčšou pravdepodobnosťou film pozrie.
Ako technológia funguje?
Fox AI je schopná vytvoriť si spojitosť medzi jednotlivými vizuálnymi prvkami (farby, tváre, scenérie) a výkonom filmu pre určité demografické prvky. Trailer plný teplých farieb s krásnymi scenériami môže totiž upútať úplne iný typ diváka, než upútavka s prevahou studených farieb a prázdnych miestností.
Ani Fox AI nie je dokonalá
Aj tento systém, ako každý iný, má svoje chyby a nedostatky. Systém totiž nezachytáva a nespracúva kratšie časti upútavky, ako je napríklad explózia auta po naháňačke s políciou. Preto bude technológia v takýchto prípadoch zrejme kombinovať informácie získané z videa a informácie získané z popisu filmu, aby kompletne porozumela celému jeho kontextu.
[irp posts=“41110″ ]
Napriek tomu sa však štúdio Fox má naozaj čím chváliť, keďže vytvorilo unikátnu technológiu, ktorá môže náramne pomôcť všetkým filmovým tvorcom pri tvorbe trailerov aj samotných filmov.