Začínajúca spoločnosť Einride vyrukovala s ďalším futuristickým dopravným prostriedkom bez kabíny pre šoféra z mäsa a kostí. Tentokrát ale ide o podstatne schopnejší model, ktorý je určený do prostredia, kde nie sú bežné cesty a ani bežné dopravné značky.
Novinka nesie názov T-log a ako môžeme vidieť na vlastné oči, z vizuálneho aj konštrukčného uhla pohľadu pripomína spomínaný model T-pod z polovice uplynulého roka. Zvládne však fungovať na podstatne komplikovanejšom teréne, je vyrobená na prevážanie čerstvo odrezaných stromov a dokáže odniesť podstatne ťažší náklad. Startup hovorí až o 16 tonách.
This electric driverless logging truck can carry up to 16 tons of timber https://t.co/unge45TEev pic.twitter.com/ikT0wj4kf9
— The Verge (@verge) July 12, 2018
Kabína pre šoféra chýba preto, lebo je pre používateľa tohto unikátneho nákladného auta k dispozícii pokročilý autonómny systém, za ktorým nestojí nikto iný ako špička v obore – spoločnosť NVIDIA. Vďaka jej hardvéru aj softvéru ponúka samojazdiace kapacity až na 4. úrovni. Autá od Tesly dosahujú niečo medzi 2. a 3. úrovňou.
Systém mu umožňuje vykonávať pohyb z bodu A do bodu B bez akejkoľvek asistencie človeka, hoci sa práve nachádza v nehostinnom prostredí hustého lesa, píše The Verge. Výrobca navyše nezabudol ani na diaľkové ovládanie s dosahom až niekoľkých tisícok kilometrov. Podľa dostupných informácií ide o veľmi sofistikovanú technológiu od spoločnosti Phantom Auto.
V roku 2020
Súčasná podoba T-log má však od tej finálnej ešte poriadne ďaleko. Startup Einride ho hodlá sprístupniť širokej verejnosti až v roku 2020, čiže zatiaľ predviedol iba funkčný prototyp so 16 kWh akumulátorom. Plne nabitá kapacita vraj momentálne zvládne približne 200 kilometrov.