Marketing je často psychologická hra. Pripravte niečo, čo sa vymyká bežnému spôsobu reklamy a často máte vyhraté. Marketingové oddelenie Alzy tieto medze skúma až príliš často. Ich najnovšia reklama však podľa niektorých zašla priďaleko.
Česi si v piatok pripomínali upálenie teológa, kazateľa a náboženského reformátora, Jána Husa. Alza sa na svojom eshope pri tejto príležitosti rozhodla spustiť podstránku venovanú produktom, ktoré majú niečo spoločné s ohňom. Nájdete v nej napríklad hasiaci prístroj, detektor dymu, zápalky alebo Lego hasičského auta.

Rozdielne názory ľudí
Nechýbal ani príspevok na Facebooku, ktorý nahneval poriadne veľa ľudí. Grafici pripravili obrázok s ohňom a nápisom „Jan Hus starter pack“, ktorý Alza zverejnila s popisom „Je dobré si připomínat, proč máme dnes volno.“

Časť ľudí túto marketingovú aktivitu zobrala s humorom, zvyšok však až toľko pochopenia nemal. „Tohle mi přijde za hranicí. Černej humor, prosím, ale vydělávat na tom peníze mě otravuje víc než ta vaše zelená potvora,“ odkazuje jeden z komentujúcich. Ďalší zas dodal: „Tohle je už nechutně za čarou..“. Naopak, slušná časť komentujúcich sa zhodla, že „trochu černého humoru neuškodí“.