To, že sa spoločnosti Xiaomi darí, je známe. Spoločnosť je 4. najväčším výrobcom smartfónov na svete a predaje zariadení začiatkom roka rástli. Čistý zisk však zabezpečiť nedokázali.
Spoločnosť Xiaomi presné údaje neposkytla, no hovorí, že v prvom štvrťroku 2018 zaznamenala až 88-percentný nárast objemu dodávok zariadení svojim zákazníkom. Číslo je extrémne, keďže sa v podobnom kontexte zväčša skloňujú ďaleko nižšie percentá.
Viac svetla do trhového pôsobenia značky Xiaomi vniesla analytická spoločnosť Counterpoint Research. Na základe odborných skúseností odhadla, že výrobca Xiaomi v prvom roku zákazníkom dodal 27 miliónov kusov zariadení, čím si vyslúžil takmer 8-percentný podiel na celosvetovom trhu.
Objem predaja zabezpečil spoločnosti výnosy na úrovni 5,3 miliardy dolárov, čo však na zisk nestačilo. Výrobca zaznamenal za Q1 2018 stratu 1,09 miliardy dolárov. Smartfónov s logom Xiaomi sa tak predalo ďaleko viac, ale nezarobili. Za nesmierne lákavými cenami smartfónov Xiaomi stojí veľmi nízka marža pre výrobcu. Spoločnosť stratu obhajuje jednorázovými nákladovými položkami.
Darilo sa online službám a zariadeniam určeným pre domácnosti. Tento segment na sa tržbách spoločnosti podieľal 32 percentami, a to v porovnaní s 29-percentným podielom z roku 2017.
Investície v Európe
Spoločnosť Xiaomi plánuje vstúpiť na hongkongskú akciovú burzu a podstatnú časť získaných prostriedkov od investorov chce vložiť do expanzie. Presnejšie, až 40 percent peňazí od investorov poslúži na posilnenie značky Xiaomi v Európe a taktiež v juhovýchodnej Ázii.
K americkému trhu sa výrobca nevyjadril. Mladá čínska značka by sa musela dohodnúť s tamojšími operátormi, ktorí by jej pozíciu na trhu zabezpečili. Asi 90 percent smartfónov sa v USA predá práve prostredníctvom operátorov.
[irp posts=“33794″ ]
Americká vláda je na čínske technologické spoločnosti v poslednej dobe „veľmi prísna“, na čo doplatil Huawei a hlavne ZTE. Obmedzenie, resp. úplný zákaz podnikania s neistými vyhliadkami je to posledné, čo si spoločnosti pri vstupe na nový trh želajú.
Xiaomi sa môže stať silnou značkou na európskom trhu so smartfónmi. Treba však počítať s tým, že smartfóny časom asi mierne zdražejú.