Tíndežeri v dnešnej dobe navštevujú YouTube viac ako kedykoľvek predtým. Podľa nedávnych štúdií, ktoré vykonala nezisková organizácia Pew Research Center, ju používa až 85 percent tínedžerov vo veku od 13 do 17 rokov. Tesne za YouTube sa umiestnil Instagram so 72 percentami a Snapchat so 69 percentami.
Popularita Facebooku klesá?
Zistenia organizácie nám dávajú jasne najavo, že dnešní tínedžeri sa čím ďalej tým viac vzdiaľujú od platforiem, ako je napríklad Facebook.
Podľa štúdie z roku 2015, okolo 71 percent tínedžerov potvrdilo, že používajú Facebook. Teraz je však počet takýchto tínedžerov až o 20 percent nižší. „Tínedžeri poväčšine používajú podobné platformy bez ohľadu na ich demografické charakteristiky,“ napísal Pew Research Center do svojej správy. „Sú tu však výnimky. Podľa všetkého tínedžeri, ktorí nemajú toľko peňazí, sa zvyknú obrátiť k Facebooku radšej, než tíndežeri z bohatších rodín.“
Takmer každý tínedžer vlastní smartfón!
Nie je to len YouTube, ktorý si v posledných rokoch získal obrovské masy používateľov. Ďalšie výskumy organizácie hovoria, že až neuveriteľných 95 percent dnešných tínedžerov vlastní alebo má prístup k smartfónu. Čo je ešte viac zarážajúce, je percento tínedžerov, ktorí sú podľa ich slov online „takmer neustále“. Podľa štúdií by sa toto číslo malo pohybovať až niekde okolo 45 percent.
Aký vplyv majú sociálne médiá na tínedžerov?
Čo sa týka otázky vplyvu, ktorý sociálne médiá na adolescentov majú, vedci zatiaľ nenašli presnú odpoveď. Našli ju však zrejme samotní tínedžeri, podľa ktorých majú sociálne médiá na ich vekovú vrstvu pozitívny efekt, najmä kvôli tomu, že im umožňujú spájať sa s priateľmi a rodinou.
Nie moc úspešní účastníci
Aby sme sa však vrátili k pôvodnej téme, pozrieme sa aj na platformy, ktoré sa nemajú moc čím chváliť. Posledné tri priečky obsadili sociálne siete Twitter s 32 percentami, Tumblr s 9 percentami a Reddit so 7 percentami.
Aký je tvoj názor?
Či už sú tieto čísla nízke alebo vysoké, jedna vec je zrejmá. Sociálne médiá majú na dnešnú mládež naozaj obrovský a neustále rastúci vplyv, čo si môžeme všimnúť aj na obrovských rozdieloch v uvedených percentách len počas posledných troch rokov. Aký máš na to názor ty? Ktorú platformu používaš najčastejšie?