Google práve odhalil svoje plány ohľadom investície až 550 miliónov dolárov (473 miliónov eur) do druhého najväčšieho online predajcu v Číne – JD.com. Otázkou však je, prečo?
Spolupráca s online predajcom je pre Google veľmi dôležitá. Vďaka nej bude mať totiž na spotrebiteľskom trhu tejto krajiny omnoho väčší vplyv a možno sa mu nakoniec aj podarí pretlačiť JD.com do celého sveta, čím by sa stal naozaj obrovskou hrozbou pre svoju konkurenciu.
Získajú obidve strany
Z tejto spolupráce však benefituje nielen Google, ale aj JD.com samotný. Vďaka nej totiž čínsky online predajca môže získať ohromnú popularitu a stať sa jednou z najväčších svetových spoločností, ktoré sú zamerané na internetový obchod.
[irp]
Čo sa Google týka, spolupráca by pre giganta znamenala zisk nielen peňazí, ale aj náskoku pred nebezpečnou konkurenciou ako je Amazon či Alibaba. JD.com má skúsenosti či už s logistikou, tak aj s dodávateľským reťazcom, čo môže Google pekne využiť vo svoj prospech.
Aký bol pôvodný plán?
Základným plánom giganta však nie je len zarobiť. Chce totiž „urýchliť spôsob akým maloobchodné ekosystémy dodávajú spotrebiteľské pôžitky“ ako na globálnej škále, tak aj v čím ďalej tým rýchlejšie rozvíjajúcom sa online sektore juhovýchodnej Ázie.
Na konečný výsledok týchto cieľavedomých plánov si však zrejme budeme musieť ešte nejaký ten čas počkať.