Facebook je služba, ktorú už roky využívame „zadarmo“. Sociálna sieť na pokrytie svojich nákladov a vygenerovanie zisku predáva reklamu, ktorá je miestami až strašidelne presne cielená. Práve v dátach sú peniaze a Facebook si je toho veľmi dobre vedomý.
Teraz však experimentuje aj s iným spôsobom zárobku peňazí. Nedávno spustil pilotný program, ktorý správcom skupín na Facebooku umožňuje ponúkať vstup za mesačné predplatné.
Cena sa líši na základe rozhodnutia správcu, a to od 4,99 dolára (4,28 €) po 29,99 dolára (25,7 €) mesačne. Za svoje peniaze pritom členovia získajú prístup k radám od jej zakladateľa, špeciálny obsah, ktorý vidia len platiaci zákazníci a rôzne odznaky či ikonky. Možnosť spoplatniť svoju skupinu však získa len veľmi obmedzený počet ľudí. Nečakajte teda, že každá skupina, v ktorej ste, sa razom premení na VIP miesto.
Ako by to mohlo vyzerať
V pilotnom programe sa objavili skupiny ako napríklad „Declutter My Home“ (zbav môj dom neporiadku) za 15 dolárov mesačne ponúka exkluzívne videá, rôzne školenia, podporu projektov, odpovedá na otázky a ďalšie bonusy. Skupina „Cooking On a Budget“ (varenie za málo peňazí) ti zas za 10 dolárov týždenne pripraví týždenný stravovací plán, ponúkne rôzne tipy a pošle už vopred zostavené nákupné lístky.
Facebook pritom tvrdí, že s nápadom monetizácie skupín prišli samotní administrátori. Chceli aby im Facebook ponúkol jednoduchší spôsob správy predplatného, a tak sa saj stalo.
Momentálne nie je známe kedy a či vôbec Facebook novinku prinesie aj na Slovensko. Očakávame však, že ak sa mu to osvedčí, bude to len otázkou času.
???
Ja by som si priplatil aby som nemusel pozerat ziadne reklamy a socialne pitchoviny.