Pomerne nedávno po tom, ako sa na viacerých školách v Spojených štátoch amerických strielalo, sa Facebook rozhodol podniknúť rozumný krok – zakázať na sociálnej sieti všetky reklamy, ktoré odkazujú na doplnky k strelným zbraniam (napríklad puzdrá a magazíny).
Hovorca Facebooku potvrdil, že spoločnosť síce zakazuje reklamy na strelné zbrane ako také, no na ich doplnky tak nejak zabudla.
Zakázať, alebo obmedziť?
Je však dôležité si povšimnúť kľúčové slovo „zakázať“. Facebook totiž tieto reklamy nezruší úplne, ale bude po predávajúcich požadovať, aby ich publikum neobsahovalo členov mladších ako 18 rokov.
[irp]
Nižšie si môžeš pozrieť, ako vyzerajú zásady spoločnosti Facebook teraz. Môžeš si všimnúť, že zákaz odkazovania na doplnky k strelným zbraniam na zozname skutočne chýba.
Dúfajme teda, že obmedzenie takýchto reklám aspoň trochu dopomôže k tomu, aby sme už nemuseli toľko počúvať o tragických a smutných správach o streľbách.