Čerstvý výskum spoločnosti Morgan Stanley potvrdil dlhodobý stav, ktorý hovorí, že Apple App Store dokáže na predaji aplikácií a hier zarobiť ďaleko viac prostriedkov ako konkurenčný obchod Google Play.
Výskum sa zameral na nedávny prvý štvrťrok 2018, pričom zistil, že Apple App Store vygeneruje asi 4-násobne vyšší čistý zisk v porovnaní s obchodom Google Play. Ak by sme zobrali do úvahy ziskovosť založenú na jednotlivých zariadeniach, príjmy boli až 10-násobne vyššie.
O rozdieloch lepšie vypovedia konkrétne čísla. Kým Apple App Store zaznamenal za jedno stiahnutie príjem 0,44 amerických dolárov, Google Play sa musel uspokojiť so ziskom 0,10 USD.

Ak sa opäť zameriame na jednotlivé zariadenia, v prospech Apple App Store hrá zisk na úrovni 5,08 USD, zatiaľ čo pri obchode Google Play je zaznamenaná ziskovosť 0,47 USD na jedno zariadenie.
Aj keď ziskovosť obchodov s aplikáciami nie je z užívateľského hľadiska rozhodujúca, je zaujímavé vidieť, akým spôsobom odlišné koncepcie zarábajú. iOS od Apple je uzavretý systém a ak niekto chce tú či onú aplikáciu alebo hru používať, musí si ju jednoducho kúpiť.

V Apple App Store sa nachádzajú tiež profesionálne aplikácie, ktoré sú ďaleko drahšie ako priemer. Užívatelia zariadení s OS Android majú otvorené zadné vrátka. Hlavne drahšie aplikácie a hry sú často ochotní kradnúť.
Stačí na rôznych fórach nájsť extrahovaný inštalačný APK súbor danej aplikácie alebo hry, v nastaveniach smartfónu povoliť inštaláciu z neznámych zdrojov a platený obsah je váš. S takouto inštaláciou sú spojené bezpečnostné riziká.
Užívatelia nemajú ako zistiť, či nebol APK súbor modifikovaný a neobsahuje napr. malvér alebo iný škodlivý kód. Motivácia „zadarmo“ však bezpečnostné riziká často prevyšuje, čo je škoda. Autori a vývojári aplikácií by mali dostať za používanie svojho produktu zaplatené, pokiaľ ho teda neponúkajú zadarmo alebo s mikro transakciami.
[poll id=“83″]