GDPR, teda európske nariadenie o ochrane osobných údajov, rezonuje naprieč spoločnosťou už niekoľko dní a ešte niekoľko dní určite rezonovať bude. Nariadenie niektorí označujú za nočnú moru alebo najhorší zákon 21. storočia.
Samozrejme, má aj zástancov, ktorí prísne pravidlá pre ochranu osobných údajov vítajú. Iná skupina ľudí sa k týmto pravidlám stavia inak, kreatívne a vtipne. Sociálne siete zaplavili mémy, ktoré na GDPR reagujú a vtip napríklad nechýba ani spoločnosti Ikea, ktorá na GDPR taktiež poukázala humorom.
Pomyselnú cenu za kreativitu by však mohla dostať spoločnosť Donorfy, ktorá vytvorila zoznam skladieb nazvaný ako GDPR. Tento zoznam si môžete slobodne vypočuť v hudobnej službe, resp. v aplikácii Spotify, pričom obsahuje už 89 skladieb.
Donorfy vyvíja softvérové riešenia pre neziskové a charitatívne organizácie v Spojenom kráľovstve. Zároveň týmto organizáciám pomáha zosúladiť ich fungovanie s aktuálnym európskym nariadením o ochrane osobných údajov.
Desiatky členov a prispievateľov spoločnosti Donorfy spoločne vytvorili zoznam skladieb, ktoré svojimi názvami nejakým spôsobom odkazujú na kľúčové prvky nariadenia GDPR. V zozname skladieb nechýbajú známe hity.
Vypočuť si tak môžete napríklad skladbu Telephone od Lady Gaga, Say Yes od Elliotta Smitha, Protection umelcov z Massive Attack alebo Call Me od Blondie. GDPR tiež trefne vystihuje skladba Under Pressure či Complicated speváčky Avril Lavigne.
Ak hudobnu službu Spotify používate, tento zoznam skladieb nájdete na tejto adrese.