Prepravná spoločnosť UPS nedávno predstavila nový dizajn svojich kuriérskych dodávok, ktoré vyzerajú tak, ako by boli vystrihnuté z kresleného filmu Autá. Ale naozaj, veď sa na ne pozri. Firma pre pilotnú prevádzku využije celkom 35 kusov.
UPS tvrdí, že ich novinka disponuje podstatne dlhším dojazdom než akékoľvek iné elektrické dodávky, ktoré používa ich konkurencia. Na jedno nabitie by mali totiž prejsť vzdialenosť približne 241 kilometrov.
Dodávky, ktoré firma začne testovať v Paríži a Londýne, disponujú niečím, čo UPS nazýva „vysoko pokročilý displej pre vozidlá,“ ako aj pokročilými bezpečnostnými funkciami a vybavením. Jedným z nich je napríklad obrovské čelné sklo, ktoré vodičovi dáva perfektný prehľad o jeho okolí (hlavne o cyklistoch), ako aj systém určený pre rozpoznanie únavy vodiča.
UPS spolu s Arrival na elektrických dodávkach spolupracujú už od roku 2016. Jedna z najväčších doručovacích spoločností na svete momentálne prevádzkuje približne 300 elektrických vozidiel a až 700 hybridných vozidiel. O tom, že UPS snaží zbaviť závislosti na fosílnych palivách svedčí aj fakt, že do vývoja alternatívnych spôsobov napájania od roku 2009 investovala 750 miliónov dolárov.
Navyše, UPS pri svojich vlastných dodávkach ani zďaleka nekončí. Od Tesly si totiž firma objednala až 125 elektrických kamiónov Tesla Semi.