Ak nosíte na zápästí hodinky Apple Watch alebo fitness náramok Xiaomi Mi Band, kúpili ste si produkt od lídrov trhu s nositeľnou elektronikou. Analytická spoločnosť Canalys zistila, že sa v tomto segmente darilo v prvom štvrťroku práve spoločnostiam Apple a Xiaomi.
Apple má dôvod na radosť. Tretia generácia inteligentných hodiniek Apple Watch s LTE sa stretla so zvýšeným záujmom zo strany zákazníkov. Čo sa týka podstatne mladšieho hráča z ďalekej Činy, Xiaomi, drvivej väčšine zákazníkom poputoval náramok Mi Band.
Dopyt po tzv. zápästných technológiách stúpa. Výrobcovia v prvom štvrťroku 2018 dodali zákazníkom 20,5 milióna inteligentných hodiniek a náramkov. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka môžeme hovoriť o 35-percentnom náraste dodávok.
Najviac peňazí zarábajú inteligentné hodinky. Na celkových príjmoch sa podieľali 80-timi percentami. A to aj napriek tomu, že tvorili len 43 percent z celkového objemu dodávok. Podstatne cenovo dostupnejšie náramky tak pred hodinkami v počte dodaných kusov videli.
Aby sa nezabudlo na ďalších hráčov trhu, tretie, štvrté a piate miesto obsadili spoločnosti Fitbit, Garmin a Huawei. Hlavne Fitbit si môže v nasledujúcom období vylepšiť pozíciu vďaka hodinkám Versa, ktoré vo svete žnú jednu pozitívnu recenziu za druhou.
Ak by sme vynechali náramky a sústredili by sme sa čisto na inteligentné hodinky, druhé miesto by patrilo spoločnosti Garmin. Zákazníkom v Q1 2018 dodala jeden milión týchto zariadení.
Čo sa týka očakávaných noviniek z tohto segmentu, hovorí sa, že Apple prejde na okrúhly tvar pri svojich inteligentných hodinkách. Samsung má opustiť vlastný TizenOS a prejsť na WearOS od Google.
Nové hodinky pripravuje aj Huawei. Spoznáme ich niekedy v druhom polroku 2018. Výrobca Xiaomi si zase neodpustí novú generáciu bestselleru Mi Band 3. Tento fitness náramok môže byť predstavený spolu s novou vlajkovou loďou koncom mája.