World of Warcraft, MMORPG, ktoré sa už 14 neuveriteľných rokov drží na samom vrchole najhranejších a najpopulárnejších hier svojho žánru, si za svoj dlhý život prešla (a ešte aj prejde) mnohými zmenami a vylepšeniami. Niektoré z nich sú obsiahlejšie, ako napríklad keď vyjde nový datadisk alebo patch. Niektoré sú naopak menšie, niekedy takmer nepovšimnuteľné, no stále prinášajú do hry nespočetne veľa výhod a nových možností.
V tomto zozname piatich vylepšení, ktoré spravili World of Warcraft omnoho komfortnejším, si prejdeme práve tie vylepšenia, ktoré, ako už nadpis naznačuje, priniesli hráčom veľa výhod a to najdôležitejšie – komfort.
5. Lietanie po Azerothe
Tí, ktorí WoW hrali ešte pred vydaním datadisku s názvom Cataclysm, isto vedia, že do oného dňa, kedy Deathwing svojím hnevom značne poznačil Azeroth, sme všetci museli po svete behať pešo, na pozemných mountoch alebo sme mohli využiť „taxi“ služby. Tieto tri metódy prepravy z bodu A do bodu B sa nedali považovať zrovna za najrýchlejšie, najmä keď si potreboval obehnúť niekoľko zón, v ktorých si z každej potreboval len zopár vecí. Od World of Warcraft: Cataclysm sa však môžeme po celom svete premávať na svojich drakoch, raketách a iných dopravných prostriedkoch bez hocijakých obmedzení, teda až na jedno – poplatok vo výške približne 250 zlatých.
4. Nové oblasti
Nie každý toto považuje za komfortné vylepšenie, no určite sa každému expí, farmí a taktiež aj „afkuje“ v premakanej zóne omnoho pohodlnejšie, než na nejakých 14 rokov starých púšťach. Za túto dlhú dobu nám Blizzard priniesol kvantum prepracovaných oblastí, z ktorých každá mala (a má) svoju vlastnú atmosféru, príbeh a aj soundtrack.
3. Prispôsobenie lootu + Area looting
Vylepšenie jednej činnosti, no v dvoch rôznych významoch. Funkcia prispôsobenia lootu vybranej špecializácii bola prvýkrát uvedená do hry s príchodom patchu 5.3 (World of Warcraft: Mists of Pandaria). Jej prostredníctvom si môže hráč prispôsobiť loot, ktorý získava z Bonus Rolls, Raid Finder raidov, World Bossov a Heroic Scenario. Hráč si cez svoj portrét v hre má možnosť nastaviť si špecializáciu lootu napríklad na Holy Priesta alebo Retribution Paladina, čo znamená, že z vyššie uvedených zdrojov lootu, pre ktoré táto funkcia platí, má hráč istotu, že získa vec určenú presne pre svoju vybranú špecializáciu.
V názve tretieho bodu sa však nachádza aj Area looting, čo je v podstate funkcia, vďaka ktorej si v konečnom dôsledku ušetríme mnoho času. Vylepšenie totiž umožňuje hráčovi, ktorý zabil niekoľko nepriateľov na približne jednom mieste, vylootovať všetky veci zo všetkých nepriateľov len cez jedného z nich. To znamená, že namiesto toho, aby hráč prehľadával každého mŕtveho protivníka samostatne, teraz mu stačí len kliknúť na jedného z nich a nemusí sa naďalej trápiť otázkou, či na nejakého nezabudol.
2. Transmogrifikácia
Jedna z najobľúbenejších funkcií, ktoré kedy boli do hry pridané. Transmogrifikácia si k nám cestu našla s príchodom patchu 4.3.0 (World of Warcraft: Cataclysm) a slúži jednému jednoduchému účelu. Pokiaľ sa hráčovi nepáči to, ako jednotlivé časti jeho brnenia spolu neladia, môže si výzor daných „zlých“ kusov jednoducho zmeniť na výzor takých, ktoré sa mu hodia. Ako príklad si môžeme vziať situáciu, kedy sa ti nepáči tvoja zelená helma, no nechceš ju vymeniť za inú, keďže ti dáva toľko dobrých bonusov. S transmogrifikáciou si však môžeš svoju odpornú zelenú masku zmeniť na nadupanú vikingskú helmu a ukázať svoj nový premakaný outfit všetkým závistlivým kamarátom.
Transmogrifikácia má len jednu podmienku – Časť brnenia jedného druhu môžeš zmeniť len na rovnakú časť brnenia rovnakého druhu (helma na helmu, rukavice na rukavice …). Slovo druh sa však vzťahuje aj na materiál, z ktorého je brnenie vyrobené, to znamená, že môžeš meniť len:
Plate -> Plate
Mail -> Mail
Leather -> Leather
Cloth -> Cloth
One handed weapon -> One handed weapon
Two handed weapon -> Two handed weapon
…
1. Nové modely postáv
Toto je do dnešného dňa zrejme najprielomovejšie vylepšenie, ktoré kedy bolo do WoW iplementované. Nájdeme tu síce problém, ako pri bode číslo 4, no taktiež tu je aj na ten podobný argument. Určite sa medzi nami nájdu mnohí, ktorí sa budú po toľkých rokoch pozerať radšej na prepracovanejšiu a realistickejšiu postavu, než na 10 rokov starý model.
Zmena výzoru (modelov) postáv si k nám cestu našla v patchi 6.0.2 (World of Warcraft: Warlords of Draenor) a skrášlila výzor postavy každého jedného hráča a NPC. Hráči, ktorí hru hrajú už od jej vydania v roku 2004, si pamätajú tých dlhých 10 rokov, počas ktorých si ich postavy neprešli žiadnou väčšou zmenou výzoru.
[irp posts=“33372″ name=“Recenzie na rôzne miesta si môžeš po novom pozrieť priamo v Google Maps“]
Možnosť zmeniť si účes, ktorú sme dostali v datadisku Wrath of the Lich King, sa dá síce považovať za menšie vylepšenie výzoru postáv, no podľa obrázku nižšie sám vidíš, že účes samotný naozaj nestačil.