Ako sa očakávalo, sa nakoniec aj stalo. Americká spoločnosť Tesla prichádza s technickou špecifikáciou a rezerváciami na dve avizované verzie ľudového elektromobilu Model 3. Toto všetko ponúknu.
Jedna aj druhá dostala do vylepšenej hardvérovej výbavy dvojicu špičkových elektromotorov, čiže sú poháňané všetky štyri kolesá, nielen dve, ako tomu bolo doteraz. Nie sú však identické.
Tesla dual motor means there is a motor in front & a motor in rear. One is optimized for power & one for range. Car drives fine even if a motor breaks down. Helps ensure you make it to your destination & don’t get stuck on side of road in potentially unsafe conditions.
— Elon Musk (@elonmusk) May 20, 2018
V prednej časti karosérie nových verzií Tesla Model 3 nájdeme indukčný (AC) motor a v tej zadnej pre zmenu motor s permanentným magnetom, aby sa tak vzájomne dopĺňali a vedeli poskytnúť ako slušný dojazd, tak aj slušnú akceleráciu. Jeden je totiž optimalizovaný tak, aby bol čo energeticky najefektívnejší, a ten druhý pre zmenu tak, aby vedel zo seba v krátkom intervale dostať maximum výkonu. Avšak na úkor elektrickej energie.
Nižšie nájdeš špecifikácie oboch dual-motor verzií, ktoré zverejnil web Electrek.
Klasická (dual-motor) verzia
Klasická verzia si zachovala ten istý dojazd aj maximálnu rýchlosť ako klasická verzia Tesla Model 3 s jedným elektromotorom. Jediné, čo za príplatok vo výške 5 000 dolárov dostanete, je pohon na všetkých štyroch a lepšiu akceleráciu z rovnej nuly na necelú stovku. Dual-motor zostava zvládne túto rýchlosť nabrať za 4,5 sekundy. Tá obyčajná za 5,1.
- dojazd: 500 kilometrov
- akcelerácia z 0 na 100 km/h: 4,5 sekundy
- maximálna rýchlosť: 225 km/h
- príplatok: 5 000 dolárov
[irp posts=“31979″ name=“Pilot Formuly 1: Elektromobil Porsche Mission E je revolučné vozidlo“]
Performance (dual-motor) verzia
Tesla nám ponúka za 78 000 amerických dolárov aj takzvanú Performance verziu, ktorá ponúka zhruba o 25 km/h lepšiu maximálnu rýchlosť, pričom zrýchli z nuly na stovku iba za 3,5 sekundy. Presne tak, stačí jej na to presne o sekundu menej. Najlepšia verzia luxusného sedanu Model S to dá pri použití Ludicrous režimu za 2,5 sekundy.
- dojazd: 500 kilometrov
- akcelerácia z 0 na 100 km/h: 3,5 sekundy
- maximálna rýchlosť: 250 km/h
- spojler z uhlíkových vlákien, 20″ Performance disky, čierny/biely interiér
- cena: 78 000 dolárov (bez autopilota)