Zdá sa, že známy prehliadač Mozilla Firefox bude musieť v najbližšej dobe zmeniť svoje motto „internet pre ľudí, nie profit,“ keďže ako už spoločnosť sama zistila, náklady sa samé nezaplatia. Keďže webový prehliadač musí z niečoho fungovať, rozhodol sa pre krok, ktorý neuznávajú všetci – sponzorovaný obsah.
Mozilla pred rokom získala službu Pocket, ktorú vo svojom prehliadači často odporúčala. Tieto odporúčania však budú onedlho obsahovať aj odkazy, za ktoré si inzerent poctivo zaplatí.
Idú na to trochu inak
Nate Winer, zakladateľ spoločnosti Pocket, nedávno napísal na svoj blog príspevok, ktorý obsahoval informácie o tom ako je online „reklamný model nefunkčný“. Nefunkčnosťou odkazoval najmä na stratu súkromia, transparentnosti a možnosti kontroly pre používateľa. Práve toto sa Pocket v spolupráci s Mozillou snaží eliminovať tým, že prehliadač bude propagovať len „hodnotný obsah, ktorý je vhodný tvojho času,“ a naďalej ti dokonca poskytne možnosť si obsah, ktorý sa ti nepáči, schovať, alebo si jednoducho vypnúť upozornenia na reklamy celkovo.
Na spokojnosti používateľa záleží
Tento spôsob uvádzania sponzorovaného obsahu síce spoločnosti nevynesie až taký zisk, aký by získala „klasickým štýlom,“ no spoločnosť okrem peňazí myslí aj na svojich používateľov, ktorí, ako už bolo povedané, jednoducho nemajú radi reklamy.
[irp posts=“30081″ name=“OnePlus 6 je definitívne za dverami. Parametre potvrdzuje ďalší zdroj“]
Uvidíme teda či táto zmena určitým spôsobom ovplyvní postavenie Mozilly ako priameho konkurenta populárneho prehliadača Google Chrome. Podľa všetkého by sa tak stať zrejme nemalo, keďže používateľovi, ktorému sa sponzorovaný obsah nepozdáva, stačí stráviť naozaj len krátky čas hraním sa v nastaveniach a reklamami sa už naďalej nemusí zapodievať.