Oliver Blume, CEO nemeckej ťažkej váhy, si myslí, že nadchádzajúcich päť rokov prinesie väčšiu transformáciu automobilového priemyslu, než aká prebiehala posledných päť dekád. Revolúciu budú podľa jeho slov sprevádzať tri faktory – elektrifikácia, digitalizácia a konektivita.
Etablovaní výrobcovia osobných automobilov sa preto môžu veľmi ľahko dostať do problémov, v akých sa kedysi z ničoho nič ocitla i fínska legenda Nokia.
Áno, ich dlhoročné skúsenosti sú jedno veľké plus, no ak príde reč na vyššie spomenuté faktory, ktoré so sebou priniesol technologický vzostup, tak za lídrom trhu s elektromobilmi, spoločnosťou Tesla, bez akýchkoľvek pochýb výrazne zaostávajú. S niečím takým boli totiž v kontakte iba okrajovo.
[irp posts=“26325″ name=“Šéf Porsche: Od roku 2030 by sme mali predávať už iba elektromobily“]
Tvrdí to aj šéf Porsche, čo prezradil v úprimnom rozhovore pre web European Business.
„Automobilový priemysel sa počas nasledujúcich piatich rokov zmení viac, ako sa menil počas posledných 50. Je na pokraji radikálnej zmeny systému. Elektrifikácia, digitalizácia a konektivita sú tri hlavné trendy. Na trh prichádzajúci noví výrobcovia s novými obchodnými modelmi. To bezpochyby predstavuje významné problémy pre etablovaných výrobcov a ich dodávateľov – nielen v Nemecku.“
Transformáciu vnímajú ako príležitosť
Blume ale zároveň podotkol, že nadchádzajúcu zmenu nevnímajú ako hrozbu, ale ako obrovskú príležitosť. Príležitosť dokázať, že si vedia i napriek veľkému zemetraseniu v automobilovom priemysle udržať svoju poctivo vybudovanú trhovú pozíciu na samotnom vrchole medzi špičkou.
Preto sa dôkladne pripravujú na príchod ich elektrických noviniek, medzi ktorými nebude chýbať ani dlhšie avizovaný model Posrche Mission E.
„Porsche tieto výzvy berie veľmi vážne. Transformáciu nášho priemyslu však nevidíme ako hrozbu, ale predovšetkým ako obrovskú príležitosť. Intenzívne sa pripravujeme. Naša stratégia Porsche 2025 bola vypracovaná s konzistentnou orientáciou na budúcnosť. Každá úspešná stratégia zahŕňa ochotu neustále niečo spochybňovať a modernizovať. Inovácie sú kľúčom k budúcnosti. Rozvíjajú sa, keď sa myšlienky stanú realitou. Porsche žije na inováciách.“