Najväčší internetový obchod na Slovensku a v Česku, Alza.sk a Alza.cz má veľký výpadok systému. Obchodu nefungujú základné funkcie a dokonca ani zákaznícka linka. Na problém obchod upozornil na svojom webe, všimol si web Živé.
Alza má s problémom bojovať už od včerajšieho dňa, čo si všimli nespokojní zákazníci. Tí sa totiž snažili vyzdvihnúť si na pobočke objednaný tovar. Chyba v systéme im to však neumožnila. Alza tak bola nútená predajne zatvoriť.
Eshop pre TECHBYTE potvrdil, že na oprave chyby ešte stále usilovne pracujú.
„Všetky naše predajne sú dnes otvorené, služby však zatiaľ fungujú v obmedzenom režime. – dočasne nie je možné preberať už zadané objednávky. Zákazníkom odporúčame počkať na potvrdzujúcu SMS, kedy si budú môcť tovar vyzdvihnúť. Predpokladáme, že v popoludňajších hodinách budú systémy nabiehať späť do štandardnej prevádzky,“ zistil TECHBYTE.
Alza o probléme neinformuje dostatočne
Internetový obchod o probléme svojich zákazníkov síce informoval na svojich webových stránkach, inde však nie. Jeho facebookový profil pre slovenský trh sa o probléme nezmienil, česká facebooková stránka už áno.
Redaktori Živé.sk zároveň potvrdili, že zákaznícka linka skutočne nefunguje, a tak sa zákazníci nemajú na koho obrátiť. Podľa Alzy je technickými problémami postihnutá aj ona. Problém teda nastáva pri zadávaní online objednávok, ktoré obchod síce eviduje, neposiela však potvrdzovacie emaily.
Situáciu budeme aj naďalej monitorovať, o náprave chýb alebo ich rozšírení budeme informovať.