Xiaomi posilňuje svoju trhovú pozíciu v zaľudnenej a po technológiách bažiacej Indii. India je druhým najväčším svetovým trhom so smartfónmi hneď po Číne. Na čínskom trhu už ale badať stagnáciu. Top trojku najväčších trhov uzatvárajú USA.
Analytici z uznávanej agentúry Canalys zistili, že spoločnosť Xiaomi prekonala na indickom trhu kórejský Samsung už druhým štvrťrokom po sebe. V prvom štvrťroku 2018 si Xiaomi pripísalo až 31-percentný podiel na trhu.
Ak porovnáme prvý štvrťrok 2018 s rovnakým obdobím roka 2017, predaj smartfónov značky Xiaomi zaznamenal 155-percentný nárast. Predajom dominujú cenovo atraktívne modely z Redmi a Mi línie zariadení.
Pre porovnanie, Xiaomi Redmi 5A si v Indii zadovážilo v priebehu troch mesiacov 3,5 milióna zákazníkov. Samsung Galaxy J7 pritom „len“ 1,5 milióna zákazníkov. Aby sme nezabudli na ostatných dôležitých hráčov indického trhu, za výrobcami Xiaomi a Samsung sa nachádza Oppo a Vivo.
Tri zo štyroch predaných smartfónov v Indii niesli logo jednej zo štyroch vyššie uvedených spoločností. Výrobcovia, ktorí svoju stratégiu neprispôsobili podmienkam na trhu a konkurencii, výrazne stagnujú.
Gionee alebo Lenovo sa pasujú s 90-percentným, resp. 60-percentným poklesom predaja. Cenovo-agresívny obchodný model a dobré povedomie o značke Xiaomi vytláča z hry ostatných menších výrobcov smartfónov.
Slovensko
Aj keď je Xiaomi obľúbenou značkou aj u nás, nášmu trhu velia iní výrobcovia smartfónov. Inteligentným mobilným telefónom značky Samsung u nás patrí viac ako 26-percentný podiel. V tesnom závese je Huawei s podielom 21,58 percenta.
Trojicu uzatvárajú smartfóny Apple iPhone s podielom 19-tich percent. Lenovo má 11-percentný trhový podiel a až piate je Xiaomi s podielom necelých 4 percent. Horšie na tom už je iba LG s ešte menším podielom 3,25 percenta. Údaje pochádzajú z marca tohto roka a ukáže vám ich štatistický portál StatCounter.