Spoločnosť Xiaomi predala v minulom roku 90 miliónov kusov smartfónov, čo je, vzhľadom na konkurenciu, veľmi dobré číslo. V tomto roku ale môže výrobca prekonať magickú hranicu 100 miliónov predaných kusov inteligentných mobilných telefónov.
Problém by to byť nemal. Xiaomi úspešne predáva v zaľudnenej Indii a užívateľom sa páčia hlavne cenovo dostupnejšie verzie smartfónov, počnúc modelmi Redmi a Redmi Note. Kalkuláciám tiež nahráva ďalšie rozširovanie dostupnosti mimo domovskej krajiny.
Čína je najväčším trhom s so smartfónmi na svete. Tento trh je však nasýtený a podľa výpočtov agentúry IDC klesol celkový objem dodávok smartfónov na tomto trhu (2017) o celých 5 percent.
Domáce značky Oppo a Vivo, ktoré zastrešuje spolu so značkou OnePlus spoločnosť BBK Electronics, dokonca zaznamenali dvojciferný pokles objemu odoslaných zariadení zákazníkom.
Očakáva sa, že čínski výrobcovia smartfónov v tomto roku pritlačia na rozširovanie dostupnosti svojich zariadení. Globálny trh, resp. mimo-ázijské regióny im môžu zabezpečiť dynamiku rastu, čím by vykompenzovali stagnáciu na domácom trhu.
Ako príklad dobre poslúži spoločnosť Huawei. Tá v minulom roku predala v Číne podobný počet zariadení ako Xiaomi celkovo, teda asi 90 miliónov. Celkové predaje sa ale pohybovali okolo čísla 150 miliónov. 60 miliónov kusov zariadení tak Huawei predal mimo čínskeho trhu.
Oppo a Vivo by si miesto na svetovom či európskom trhu istotne našli. Produkujú dobre vybavené a cenovo zaujímavé zariadenia hlavne nižších a stredných tried, ktoré sa predávajú „ľahšie“.
Otázne je, či si získajú dôveru spotrebiteľov. Aj už dobre etablovanému výrobcovi Xiaomi v minulosti nejaký čas trvalo, kým sa mu dostalo žiadanej priazne.
[irp posts=“24382″ name=“Xiaomi Mi Mix 2S oficiálne: Impozantný a výkonný smartfón bez výrezu v displeji“]
Z kráľovského trónu sa na tieto spoločnosti pozerá Samsung a Apple. Kórejský technologický líder vlani dodal zákazníkom 317,3 miliónov smartfónov a kalifornský inovátor 215,8 miliónov kusov smartfónov iPhone.
Detaily nájdete v správe poprednej analytickej agentúry IDC.