Degradácia batérie je pre majiteľov alebo potenciálnych zákazníkov elektromobilov jedným z najväčších strašiakov. Najnovšie informácie z batérií montovaných do elektromobilov Tesla však dokazujú, nejde o tak veľký problém ako sa môže zdať.
Najnovšie dáta z batérií Tesla poukazujú na to, že po prejdení približne 257 000 km z celkovej kapacity nestrácajú ani 10 %.
Za analýzou dát stojí holandsko-belgické diskusné fórum, ktoré zozbieralo informácie z 350 Tesla elektromobilov z celého sveta. Výsledky nahrali do verejného Google dokumentu a porovnali.
Čísla jasne ukazujú, že po prejdení prvých 80 000 km priemerná batéria v Tesle stratí len 5 % z kapacity. To však nič nie je. Po prejdení ďalších 80 000 km sa rýchlosť straty kapacity batérie ešte viac spomalí.
Z grafu vyplýva, že batérie budú aj pri 300 000 km nájazde vykazovať 90 % pôvodnej kapacity a teda aj dojazdu, čo vôbec ale vôbec nie je zlé.
Výskumník technológií spojených s batériami v spoločnosti Tesla, Jeff Dahn, však zdôrazňuje, že pre optimalizáciu životnosti batérie ju odporúča nabíjať maximálne na 70 %.
A čo časový faktor? Keď napríklad nemám veľký nájazd a plánujem si auto ponechať viac ako 10 rokov?