Taiwanská skupinka nadaných inžinierov splnila svoj sľub. Teda aspoň sčasti, pretože sme sa dočkali podoby ich obávaného hyperauta na elektrickú energiu, čo nasledovalo po minuloročnom predstavení jedného z ranných prototypov bez krytia.
Keď nám Miss R pre dvoch pasažierov predvedie aj sľubovanú akceleráciu, ktorá je na papieroch rýchlejšia ako Tesla Roadster 2, budeme svedkami zrodu jedného z najlepších elektromobilov súčasnosti. Novinka od startupu XING Mobility dostala svojsky vyzerajúcu karosériu a jej plne elektrický systém zvláda zrýchliť z rovnej nuly na necelú stovku iba za 1,8 sekundy.
EV startup unveils new electric hypercar with specs competing with Tesla’s new Roadster https://t.co/Z9Yh7aTCYh by @fredericlambert pic.twitter.com/psyuNRMxQC
— Electrek.Co (@ElectrekCo) April 9, 2018
Áno, čítate správne, toto auto by malo byť o 0,1 sekundy lepšie ako vyššie spomínaný konkurent z USA. To najlepšie na tom celom ale je, že nezaostáva ani v iných oblastiach. Napríklad s takou maximálnou rýchlosťou, ktorá dovolí šoférovi uháňať až 270 kilometrov za hodinu.
4 nezávislé elektromotory
Ako píše Electrek, Miss R vybavili štyrmi nezávislými elektromotormi s kombinovaným výkonom o veľkosti dychberúcich 1 341 koní. O dojazde ale zatiaľ nič nevieme, takže netreba hneď robiť unáhlené závery. Vieme iba to, že pôjde o rýchlo vymeniteľnú batériu a zároveň jednu z predností elektromobilu. Celý proces bude podľa dostupných informácií trvať do 5 minút.
[irp posts=“19373″ name=“VIDEO Tesla Roadster natočili na testovacej trati: Skúška zrýchlenia je šialená“]
Zázračná technológia vizionára Elona Muska a jeho spoločnosti Tesla umožňuje druhej generácii Roadsteru prejsť na jedno jediné nabitie akumulátora až 1 000 kilometrov. Tá istá technológia by navyše mala byť súčasťou i elektrického kamiónu Tesla Semi.
Viac bližších detailov sa dozvieme až po príchode oboch kúskov na spotrebiteľský trh. Na reverzný inžiniering si už brúsi zuby viacero gigantov z automobilového priemyslu vrátane Daimleru.
Limitovaná výroba
Miss R od XING Mobility čaká limitovaná produkcia, čo znamená, že sa na pulty obchodov dostane iba 20 kusov s cenovkou vo výške okolo tých milión dolárov. Pohon však hodlajú využiť ako súčasť cenovo dostupnejšej a tiež sériovo vyrábanej alternatívy, o ktorej toho momentálne nevieme takmer nič.