Švédska hudobná služba Spotify sa teší veľkej popularite. Užívateľská báza je dobrá a spoločnosť len nedávno vstúpila na newyorskú burzu, kde jej akcie začali začiatkom marca obchodovať s cenou približne 166 dolárov. Hodnota spoločnosti tak vtedy dosiahla takmer 30 miliárd dolárov.
Hudobnú službu Spotify využíva cez 155 miliónov poslucháčov. Menej ako polovica z tohto počtu spoločnosti platí za online distribúciu obľúbenej hudby. Užívatelia, ktorí využívajú bezplatnú funkcionalitu, sú pomerne prísne obmedzení.
Bezplatná mobilná verzia Spotify vám umožní iba náhodné prehrávanie hudby. Obmedzené je preskakovanie skladieb a o prítomnej reklame ani nehovoriac. Rozdiel v užívateľskom komforte medzi bezplatnou a platenou mobilnou verziou je tak pomerne veľký.
Rešpektovaný Bloomberg ale v priebehu tohto týždňa prišiel s informáciou, že Spotify pripravuje novú podobu bezplatnej verzie služby pre mobilné zariadenia. Autori zrejme nevytvoria novú aplikáciu, ale iba upravia tú súčasnú. Čo je podstatné, nová verzia má byť benevolentnejšia a sprístupní viac z doteraz nedostupných funkcií.
Spotify jednoducho potrebuje nových poslucháčov, z ktorých časť časom určite prejde na platenú verziu. Cesta k platiacim zákazníkom vedie práve cez tých, ktorí službu využívajú bezplatne.
Spotify chce ku koncu roka zaznamenať 200 miliónov užívateľov. Dynamický rast je o to dôležitejší po nedávnom vstupe na burzu. Investori nemusia byť pokojní, pokiaľ nebude švédska spoločnosť rásť.
Predstavitelia hudobnej služby prezentované novinky zatiaľ nekomentovali. Okrem vylepšenej bezplatnej verzie majú pripravovať aj svoj vôbec prvý hardvér, samostatný hudobný prehrávač pre automobily.