Takzvaný binge-watching, teda dlhé sledovanie televízie, počas ktorého si užívatelia naraz pozrú všetky epizódy seriálu, zažilo až 33 percent z nás. Užívateľský trend odhalil prieskum spoločnosti Samsung, ktorý vznikol v spolupráci s agentúrou Ipsos.
Prieskum však identifikoval aj ďalšie zaujímavé čísla, ktoré sa týkajú toho, ako Slováci pristupujú k televíznym obrazovkám. Televízor je od začiatku dvadsiateho storočia súčasťou našich domácností. Je symbolom modernosti, dizajnu a domácim spoločníkom. Televízor nefunguje už len na tlačidlo, zabáva rodinu, blízkych, zaujme a informuje.
Slováci chcú dizajn – hľadajú televízor, ktorý je dizajnovým kúskom a inteligentným členom rodiny. Dizajn televízora hrá stále významnejšiu rolu – pokiaľ nie je zapnutý, nemal by byť rušivým prvkom. Viac než 4 hodiny denne je v 58 % domácností televízor vypnutý. 12 % domácností má televízor vypnutý len hodinu denne.
Chceme byť moderní
Nechcete tlačidlá? Sú pre vás káble na obtiaž? Až 43 % z nás má Smart televízor bezdrôtovo prepojený a až 36 % to plánuje. Stačí aplikácia v smartfóne.
Napriek tomu, že stále až 95 % z nás má televízor v obývačke na komode, a pozeráme spravodajstvo (72 %), filmy (80 %) a seriály (70 %), chceme niečo nové. 37 % domácností vlastní Smart televízor a 40 % Slovákov vážne uvažuje o jeho kúpe v najbližšom roku alebo období.
Stále je však pre nás televízor dominantným prvkom – až 61 % Slovákov prispôsobuje zariaďovanie domácnosti a obývačky umiestneniu televízora. 43 % Slovákov má v domácnosti dva televízory, najčastejšie v obývačke a v spálni. A až 40 % z nás má zámerne večer pri spaní zapnutý televízor. Viac ako 35 % domácností vlastní jeden televízor.
Televízor máme zapnutý predovšetkým po práci (51 %) a pred spaním (54 %). Niektorí z nás ho využívajú ako kulisu počas domácich prác (23 %), 26 % sleduje televízor ráno a 25 % pri jedle. Sú však aj takí, pre ktorých je televízor celodenným spoločníkom – 22 % Slovákov sleduje televízor počas celého dňa.
Televízor je niekoľkohodinovým spoločníkom pre mnohých z nás – 42 % sleduje televízor 2 až 4 hodiny denne, 22 % trávi čas s televízorom viac než 4 hodiny denne. A pri otázke, či Slováci trávia viac času s partnerom alebo s televízorom, odpovedalo 49 % z nás, že čas trávi s partnerom, 31 % rovnako s televízorom ako s partnerom a 20 % uprednostňuje televízor.
Jeden kábel
Na otázku, akú by mohol mať televízor originálnu vlastnosť, uprednostnilo 23 % majiteľov „jeden kábel“. Až 64 % majiteľov má k televízoru pripojené 2 až 3 káble, viac než 3 káble zavadzajú v 23 % domácnostiach.
Spoločnosť Samsung si dala vypracovať prieskum pri príležitosti uvedenia nových smart televízorov Samsung QLED TV na slovenský trh. Podrobnosti o QLED TV nájdete v minulom článku.
[irp posts=“28522″ name=“Špičkové Samsung QLED TV dorazili na Slovensko. Dokážu splynúť s interiérom“]
Produktový manažér spoločnosti Samsung, Miroslav Záhorec, hovorí: „Naši klienti hľadajú riešenie, ako znížiť množstvo káblov v priestore, chcú dizajnový prvok v obývačke, ktorý im neznehodnocujú káble. Chcú mať dekoratívny prvok dotvárajúci priestor. A naše nové riešenie v podobe One Invisible Connection na QLED TV, ktoré v sebe spája prívod elektrického prúdu a dát z externých zariadení, im to dáva.“
Agentúra Ipsos zisťovala vzťah Slovákov k televízorom na reprezentatívnej vzorke 312 respondentov vo veku od 18 do 65 rokov.