Americký výrobca elektroniky, Apple, koncom minulého roka predstavil vôbec najdrahší telefón vo svojej histórii – iPhone X. Jeho vysoká cena v kombinácii s neskorou dostupnosťou spôsobili, že sa analytici pripravovali na predaje, ktoré nebudú až tak vysoké, ako by si Apple želal.
Problémom mal byť aj úpadok záujmu zo strany zákazníkov, ktorý mal byť podstatne výraznejší, než pri iných modeloch iPhonov. No a tak sa aj stalo. Podľa informácií zo servera 9to5Mac, ktoré vychádzajú zo správy Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) mali byť predaje iPhone X v porovnaní s inými modelmi za obdobie do Vianoc 2017 nižšie o 20 %, po Vianociach o 16 %. Naopak, darí sa hlavne modelom iPhone 8 a 8 Plus, ktoré poskočili o 3 % na 44 % podiel.
Ak si iPhone X zákazník kúpi, je z neho nadšený
iPhone X je síce drahý, no ak si ho už raz niekto kúpi, je s ním nadmieru spokojný. Minimálne to vyplýva z informácií hlavného analytika Creative Strategies, Bena Bajarina. Podľa ankety, do ktorej sa zapojilo 1 746 majiteľov iPhone X má byť miera spokojnosti až 97 %. Až 85 % opýtaných malo pritom označiť možnosť „veľmi spokojný“ s produktom.
„Je zaujímavé, že nevidíme veľký rozdiel medzi tým, ako produkt hodnotia fanúšikovia Apple, ktorí si zariadenie kúpili hneď v prvý deň a bežnými ľuďmi, ktorí o technológiách veľa nevedia. Prví majitelia dokonca zvyknú byť kritickejší, čo je pre Apple dobrá správa,“ píše Bajarin.
Aby sme to teda zhrnuli. iPhone X sa síce nepredáva až tak dobre, ako by si Apple prial, no zákazníci sú s nim aj napriek vysokej cene veľmi spokojní.
[poll id=“64″]