Investičná spoločnosť Piper Jaffray uskutočnila za veľkou mlákou zaujímavý prieskum, ktorý odhalil, že väčšina mladých Američanov vlastní iPhone a nie zariadenie s operačným systémom Android.
Autori prieskumu vyspovedali 6000 mladistvých, teenagerov, v 40-tich rôznych štátoch USA, z ktorých väčšina nosila vo vrecku smartfónu iPhone. Priemerný vek opýtaných bol 16 rokov a pre vlastníctvo smartfónu iPhone sa rozhodlo až 82 percent účastníkov prieskumu. Iba 11 percent mladistvých Američanov si vybralo smartfón s operačným systémom Android.
Toto číslo je vôbec najvyššie, čo sa histórie prieskumov spoločnosti týka. Posledný rovnaký prieskum sa uskutočnil na jeseň minulého roka, kedy vlastníctvo iPhonu potvrdilo 78 percent zo všetkých opýtaných mladistvých. Číslo môže v priebehu času ešte narásť, keďže si iPhone ako svoj budúci smartfón predstavuje až 84 percent mladých žijúcich v USA.
Podľa čísiel tak môže byť iPhone hlavne trendovou záležitosťou a akýmsi symbolom spoločenského postavenia, ktorý je pre mladých študujúcich na stredných školách dôležitý. Prieskum bol zameraný iba na túto konkrétnu cieľovú skupinu.
Ak sa pozrieme na údaje agentúry Statista, zistíme, že operačný systém iOS smartfónov iPhone má v USA 45-percentný podiel na trhu. Apple zrejme vie, kde je sever, keďže sa jedna z posledných reklám na iPhone X odohráva na strednej škole a účinkuje v nej mladistvá študentka.
[irp posts=“26104″ name=“Fortnite je zlatá baňa: iOS hra zarobila za 3 týždne cez 12 miliónov eur“]
Rovnakej skupine sa páčia aj hodinky Apple Watch, ktorých výrobca celkovo predal viac ako všetci švajčiarski hodinári dohromady. Hodinky Apple Watch nosí na ruke 15 percent mladých Američanov a 20 percent z nich si ich chce kúpiť v priebehu najbližších 6-tich mesiacov.