Gmail je zvyčajne v triedení nevyžiadanej pošty, teda spamu, naozaj dobrý. Avšak podľa portálu Mashable trpí populárna emailová služba veľmi nezvyčajným problémom.
Niekoľko používateľov sa totiž sťažovalo, že ich emailová schránka je zaplnená nežiadanými reklamami, ktoré sa tvárili, ako keby boli odoslané z ich vlastných účtov.
Prvé sťažnosti ohľadom problému sa začali objavovať na Gmail’s Help Forum (Gmail fórum). Prostredníctvom tohto fóra používatelia poukazovali na spam, ktorý sa začal objavovať v ich schránke a údajne bol odoslaný z ich vlastných účtov, hoci boli zabezpečené dvojfázovou autentifikáciou a novým heslom.
Obeťou sa stala aj spoločnosť Telus
Spameri podľa všetkého šikovne využili falošných emailových hlavičiek, aby vyzerali, akoby prichádzali od používateľov prostredníctvom kanadskej telekomunikačnej spoločnosti známej ako Telus. Tento úkon im následne umožnil dostať sa veľmi jednoducho cez spamové filtre.
Keďže sa správy tvárili, akoby prichádzali od toho istého používateľa, Gmail ich automaticky zaradil do priečinku „Odoslané“.
„Malá spamová kampaň“
Hovorca spoločnosti Google povedal, že ide o „malú spamovú kampaň, ktorá postihla len malý počet používateľov Gmailu“ a že spoločnosť už teraz „pracuje na ochrane proti tejto kampani“. K celej situácii sa nakoniec vyjadril aj samotný Telus, ktorý tvrdí, že správy nepochádzajú z jeho serverov a že spolu so svojimi dodávateľmi pracuje na vyriešení problému.
Ano, je to pravda, sprava skoncila v kosi