Americký senát včera asi 5 hodín vypočúval šéfa sociálnej siete Facebook Marka Zuckerberga v súvislosti so škandálom úniku osobných údajov desiatok miliónov užívateľov. Vypočúvanie bolo verejné a bude pokračovať aj dnes.
Mark Zuckerberg čelil vážnym otázkam, na ktoré musel podrobne odpovedať. Krátko po zahájení vypočutia sa šéf sociálnej siete ospravedlnil, prijal zodpovednosť a uviedol, že sa im nepodarilo ochrániť osobné údaje užívateľov sociálnej siete Facebook.
Okrem iného napríklad potvrdil, že Facebook neodpočúva svojich užívateľov prostredníctvom mikrofónu zariadení užívateľov. Mark túto informáciu označil za konšpiráciu a dodal, že zvukovú stopu zaznamenávajú iba spolu s videom, čo je pochopiteľné, keďže najväčšia sociálna sieť umožňuje ľuďom natáčať videá.
Možno najzaujímavejšia informácia z niekoľkohodinového vypočúvania sa týka obchodného modelu Facebooku. Mark uviedol, že ak užívatelia chcú Facebook bez cielenej reklamy, budú si za to musieť zaplatiť. Facebook teraz musí pripraviť obchodný model bez reklám.
To, čo sa ešte v nedávnej minulosti javilo ako nemysliteľné, platenie za Facebook, sa tak možno stane skutočnosťou. Ak je sa informácia javí ako istá, koncepcia si bude vyžadovať hlbšie skúmanie a posledné slovo bude mať aj tak šéf Facebooku, Mark Zuckerberg.
Treba však podotknúť, že vždy bude existovať bezplatná verzia sociálnej siete Facebook so zobrazovanou cielenou reklamou. Užívatelia by tak jednoducho dostali na výber.