Apple je z opráv svojich zariadení rovnako, ako asi akákoľvek technologická firma, tak trochu nešťastný. V ideálnom prípade by si totiž zákazník s pokazeným zariadením išiel kúpiť nové, čo by znamenalo viac peňazí. Je to jeden z hlavných dôvodov, prečo tak Apple bojuje proti navrhovanému zákonu „Právo na opravu“.
Základom prekladaného zákonu je vaše právo na opravu zariadenia, ktoré vlastníte. Výrobcovia by museli sprístupniť manuál pre opravu svojich zariadení či už zákazníkom, tak aj servisom. Apple sa to pochopiteľne nepáči, čo pocítil aj nórsky podnikateľ Henrik Huseby, ktorý vedie malý, neautorizovaný servis telefónov.
Po tom, ako pánovi Husebymu colníci v Hongkongu zadržali dodávku displejov pre iPhony, ho kontaktovali právnici Apple. Tí od neho žiadali aby podpísal dohodu, ktorá ho zaviaže v tom, aby už tieto súčiastky nekupoval a neopravoval rozbité iPhony. To by pre jeho biznis pochopiteľne znamenalo nemalé ohrozenie týkajúce sa straty zákazníkov.
Boli priateľskí, no chceli ho zničiť
Henrik Huseby však nie je hlúpy muž. Najal si preto vlastného právnika, ktorý si celú problematiku poctivo naštudoval. „Bombardovali ma rôznymi tvrdeniami, citovali zákony. Boli veľmi priateľskí, snažili sa ma presvedčiť aby som to podpísal. Mal som však dobrého právnika, ktorý celej problematike rozumel a dobre si ju preštudoval.“
Celý príbeh končí veľkolepou prehrou Apple, ktorý sa bohužiaľ a zároveň našťastie bude musieť zmieriť s tým, že oprava rozbitých displejov na starších iPhonov bude prebiehať aj naďalej.
Sudca totiž potvrdil, že dovoz originálnych súčiastok z ázijských krajín je v Nórsku povolený a nevidí preto dôvod, prečo by mal Apple vyžadovať opak.