Predstavitelia serveru YouTube pripravujú pôdu pre rozšírenie hudobnej služby YouTube Red, ktorá bude v tomto roku dostupná pre užívateľov vo viac ako stovke krajín. Momentálne sa dá služba používať iba v v Amerike, Austrálii, v Južnej Kórei, Mexiku a na Novom Zélande.
YouTube Red bude potrebovať predplatiteľov, ktorí budú môcť počúvať hudbu a ďalší exkluzívny obsah aj na pozadí, offline a hlavne bez reklám. V USA táto služba stojí 9,99 dolárov mesačne.
Zvýšený počet zobrazovaných reklám pri intenzívnejšom počúvaní hudby na bežnom YouTube má slúžiť ako motivácia k tomu, aby užívatelia radšej uprednostnili predplatné, ktoré im zabezpečí citeľne väčší komfort pri počúvaní obľúbených žánrov a skladieb.
Iniciatívu priblížil na konferencii SXSW Lyor Cohen, šéf hudobnej zložky serveru YouTube. Ten uviedol, že užívatelia, ktorí na YouTube počúvajú veľa hudby, uvidia medzi skladbami ďalšie reklamy.
Cieľom stratégie je jednoducho prinútiť užívateľov platiť za hudbu, z čoho vyťažia hudobné vydavateľstvá, distribútori hudobného obsahu a v neposlednom rade tiež samotná služba YouTube. Tá len v minulom roku zarobila prevažne na inzercii asi 10 miliárd dolárov.
Zatiaľ nie je zrejmé, v ktorých regiónoch bude YouTube intenzívnych poslucháčov bombardovať reklamami. Dá sa predpokladať, že YouTube nasadí stratégiu v tých oblastiach, do ktorých plánuje rozšíriť službu YouTube Red (viac TU). Kedže sa podobné služby udomácnili aj u nás, existuje celkom dobrá šanca, že na službu narazíme aj v našich končinách.
Otázkou zostáva, čo so službou Hudba Play. Google by takýmto spôsobom prevádzkoval dve hudobné služby, keďže je aj YouTube produktom Google. Predplatitelia YouTube Red by ale mali mať automaticky plný prístup aj do služby Hudba Play.
Ak však na YouTube sledujete akékoľvek videá a nie v prevažnej miere iba tie hudobné, viac reklamy vás obťažovať nebude.