Umelá inteligencia sa posúva vpred nezvratnou rýchlosťou, no ak chceme, aby vyriešila jednoduchú úlohu, ako napríklad položiť bloky v hre Minecraft na správne miesta, zistíme, že nie je až taká dokonalá.
Stephan Alaniz, výskumný pracovník na oddelení elektrotechniky a informatiky na technickej univerzite v Berlíne, publikoval štúdiu, v ktorej vysvetlil svoje úsilie vytvoriť metódu trénovania umelej inteligencie na vykonávanie jednoduchých úloh založených na vizuálnom vstupe.
Ak by ste požiadali akékoľvek dieťa, aby poukladalo pár blokov v Minecrafte, po čase by bolo istotne znudené. Ak však o to požiadate počítač, nebude to preň také jednoduché. Výskumníci trénujú AI na videohrách, pretože keď vykonáva špecifické úlohy v štruktúrovanom prostredí, môžeme posúdiť jej efektivitu v porovnaní s ľudským úsilím.
Umelá inteligencia pokladajúca bloky v Mincrafte však vo svojej práci práve neexceluje
Vo videu bola použitá najlepšie trénovaná AI na vykonávanie takýchto úloh. Je však celkom zrejmé, že umelá inteligencia nie je v tom, čo robí, ešte dostatočne dobrá. Vývoj špičkových technológií si vyžaduje čas i keď pokroky týkajúce sa strojového učenia napredujú až desivým tempom.
Ďalší výskum prinesie zníženie času tréningov, zvýši efektivitu a vytvorí nové nápady pre algoritmy, vďaka ktorým sa čiara deliaca umelú a ľudskú inteligenciu úplne rozplynie. Užívajme si však pohľad na túto umelú inteligenciu, ktorá sa snaží vylúštiť, kam presne položiť farebný blok. Budeme totiž na ňu spomínať v časoch, keď bude umelá inteligencia skutočne inteligentná.